Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1537961
På instrumentpanelen står det "ESC Service erfodras", antisladdlampa lyser orange, "Check engine" och lampa lyser orange.
Upplästa felkoder är:
ECM-P126400 Cylinder 4 hög till låg sida kortslutning.
BCM-U040100 Ogiltlig data mottagen från styrenhet motor (ECM).
CVM-U041568 Ogiltlig data mottagen från styrenhet bromssystem - Algoritmfel- Händelsestyrd information.
PSCM-U040100 Ogiltlig data mottagen från styrenhet motor (ECM).
Motorn går i Limp mode.
Vad skall man tro? Fel på spridare eller elfel?
Bilen har gått 11000 mil.
Senast redigerad av 1 ArtStanton, redigerad totalt 0 gånger.
#1537993
Jag har en v40 d2 årsmodell 15. Nu 15700mil. Jag fick samma felkoder för ca 1 år sedan försvann och kom tillbaka. Uppmätning gav ett byte av 1 spridare. Tyvärr rycker motorn och går inte alls bra. Har ägt bilen sedan den var ny och alltid servats på volvobil men de kan inte säga med säkerhet att det är fler spridare som behöver bytas. Har haft inne bilen på verkstan 5 ggr men de märkte inte att bilen ryckte….
Har funderat på att byta övriga 3 spridare eller byta bil.
Har skapat en tråd om detta
#1542763
I samband med mitt spridarras (V50 2011 D2) så hade jag en drös med felkoder. När det är kortslutning i en spridare kan de höga spänningspulserna få annan utrustning att balla ur. (innan den slutar försöka köra med den spridaren och går över på att kompensera motsatt sida med mer bränsle, då kommer ofta en annan kod att t.ex spridare1 är över limit och spridare4 är kortsluten).

När jag väl hade permanent fel på spridaren så fick jag inga fler felkoder på övrig utrusning. Då den inte försökte köra på den spridaren mer.
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]