Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av waleus87
#1527969
Hej!

Igår och idag har det inte gått att öppna bakdörren vänster. Trodde först att det berodde på att den hade frusit - försökt allt men utan resultat. Senare upptäckte jag att centrallås inte låser som den ska. Förardörren låses, övriga hör man annat ljud än klick och dörrarna på höger sida förblir olåsta. Vänster bakdörr går inte att öppna alls, varken utifrån eller inifrån. När man trycker på låsa dörrar knappen på förardörren så lyser inte lampan där att det är låst.
Please hjälp!
av waleus87
#1527971
Efter att bilen blev ordentligt varm och låsningar och upplåsningar gånger flera så låses båda framdörrarna med fjärrnyckel, bakdörren höger låses dock inte fast man hör klicket. Och vänster bakdörr går inte att få upp öh.
av VolvoJull3
#1528604
Hade likadana problem i december när det var riktigt kallt, ner mot -15.
när jag tillslut fick upp dörren smorde jag upp själva mekanismen med wd40, har funkat sedan dess.
av Badminton99
#1528825
Har själv samma problem, började igår på morgonen med att förardörren inte gick att öppna. Fick in på passagerarsidan och kunde då öppna förardörren inifrån. Då var det ca -4 grader. Sent igårkväll skulle jag låsa bilen och då låstes alla dörrar förutom höger bak. När jag sedan försöker öppna vänster bak utifrån funkar inte det, utan måste in och öppna från insidan. Sedan funkar den dörren fram tills jag låser den igen. Då var det -6 grader. Har en MY15 uttagen 2014 med 10 000 mil på mätaren
av VolvoJull3
#1529765
Nu krånglar bägge mina bakdörrar, funkade igår att värma med hårfön från utsidan. Idag var båda låsta fast man låste upp. Körde bilen till varmgarage, efter 2 timmar fungerar båda utan problem. Får stå några timmar till för att torka bort fukten. Tror det beror på att jag tvättade bilen med högtryck i söndags och det blev kallt nu i veckan. Ska prova att smörja upp med litiumfett imorgon.

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?