Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gad
#1516653
Hej jag har v40 D3 2013- ( ej VEA motor) jag läste att volvo sänkt kamrembyte fr 24 till 15 tusen mil men bara VEA fr 2014- men nu när jag skulle boka 15 tusen servicen påstår dom det gäller min bil med ! Stämmer detta verkligen då jag inte hittar nån information nånstans utan Endast vea motorer som blivit drabbade. Dom vill ha 8420kr med ”rabatt” saftigt
Användarvisningsbild
av frasse4
#1516654
Är det inte på ålder 10 år då om den är uttagen 2012?
Användarvisningsbild
av Derank
#1516685
såhär skrevs det iaf då det var aktuellt:

"Volvo har kortat ned intervallet för kamremsbyte på några av de populäraste modellerna från 24.000 till 15.000 mil – alltså en skillnad på hela 9.000 mil. Ändringen gäller Volvomodeller med den fyrcylindriga VEA-dieselmotorn (D2, D3, D4 och D5) och som är tillverkade 2014 och framåt.22 aug. 2019"
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1516699
Du behöver ju inte heller byta remmen där om du inte vill, finns säkert gott om platser som gör det billigare. Sen får man ju se till helheten, har bilen gällande maskinskada är det oftast enklare att ha fått den bytt vid service när den skall bytas. Sen o andra sidan ska den ju bara bytas av någon på ett fackmannamässigt sätt så räcker med kvitto på delarna och arbetet egentligen
Löjliga priser XC70

Är tveksam till att nypriserna sjunker ä[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]