Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Civilpolisen
#1522296
Jag har nu köpt dragkroken från Skruvat, men endast dragkroken...!
Jag fattar inte hur dom kan låta en kund köpa endast dragkroken, utan elkontakten tillsammans! Att man inte blir varse det och får valmöjligheten att köpa elkontakten!
Värdelöst!

Kan ni hjälpa mig att göra rätt denna gången? Vilken elkontakt ska jag köpa!? Jag vet inte ens vad jag ska söka på!
Det finns på Biltema ser jag nu, men inte ens där är det komplett och det finns den nyare och den äldre kontakten att välja på! (Jag vill gärna ha den nyare kontakten.)
Hur mycket kablar behöver jag!?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1522340
Du behöver en trailermodul, antingen en original eller en eftermarknads. Finns hos riktiga återförsäljare av dragkrokar. Jag köpte en dragkrok från skruvat fmtill min Giulietta, obefintlig info, fick maila kundtjänst för att få fram vilken tillverkare och modell de sålde.
Användarvisningsbild
av germanbug
#1522460
Kolla in om det finns kablage på Bildelsbasen.se.
Det gjorde jag när jag monterade draget på min -14 V40. Hittade en komplett orginal Volvo kabelsats inkl. trailermodul. Bara att plugga in i bilens fördragna kablage bakom klädseln på höger sida i bagaget.
Men du få komplettera själv med en säkring i elcentralen under passagerarsätet + ladda ner programvaran hos Volvo-verkstaden, för att bilen ska "fatta" att den har en dragkrokskontakt monterad.
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]