Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thorela
#1515889
Har en v40 2014 som uppvisar mycket märkliga saker sedan några veckor tillbaka. Mitt under färd börjar felmeddelanden dyka upp: pedestrian (bla bla vad den nu heter) service erfordras, SRS service erfordras, Parkeringshjälp service erfordras. Stänger jag av, öppnar förardörren och väntar nån minut och sen startar är alla meddelanden borta och håller sig borta resten av färden. Har haft bilen på koll på volvoverkstad som konstaterade "nätverksfel" men skulle återkomma efter snack med deras el-kille (ingen återkoppling ännu). I morse när jag skulle stanna för att tanka gick bilen inte att stänga av. Fick köra ett varv på några gator och testa. Slutligen gick det. Alltså, vad tusan är fel på bilen?
Bilen servades i somras (har gått 7000 mil), koppling byttes i augusti. I övrig funkar allt som det ska.

Dyrt att fixa? Bäst att sälja skiten?
av Marcusjj1
#1516068
Är batteriet bytt sedan ny? Låg batterinivå kan få många krångliga fel. Själv fick jag fotgängarservice erfodras pga dåligt batteri på min my16. Bytte batteri förra året och felet försvann
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]