Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1508918
Vår AC har slutat kyla. Jag lämnade den på felsökning till ett pris av 1700:-. precis innan semestern och verkstaden kunde inte hitta ngt fel. I samråd med mig fyllde man på vätska/ gas så att man skall se läckage med hjälp av glasögon. Bokade en ny tid för kontroll av läckage. Dessutom kylde AC:n igen dvs fullt fungerande.
Och gör det fortfarande.

Eftersom som frun skulle dit (läs idag) pga av att jag hade förhinder så ringde jag igår och hörde mig för om pris. Jag menar att en felsökning som inte är färdig skall fortfarande det priset gälla. Och det skulle inte vara några problem.

När min fru varit där idag så kunde man fortfarande inte hitta något läckage. Och AC fungerar. Nu var priset plötsligt 4400:-. Har försökt få tag i kontakt om priset men han har varit upptagen.

Nu finns det två alternativ att jag betalar den summan utan att veta vad felet är men gas har fyllts på. Eller fortsatt felsökning och en ny tid om en månad. Är det någon som varit med om detta problemet? Jag fattar nämligen ingetdera. Notera att det är en Volvoverkstad.
#1509381
Vad var det för verkstad? Innan man fyller på gas, så tömmer man systemet, och skapar vakuum i systemet, för att sedan fylla på med ny gas. Allt detta gör maskinen automatiskt. Skulle det ha varit läckage, så skulle systemet inte hålla vakuum, och maskinen skulle säga till då.
#1512638
Om han nu lämnade in bilen innan semestern och den fortfarande kyler så hade påfyllnadsmaskinen troligen inte kunnat märka av något tryckfall för att indikiera läckage. Jag vet inte hur dom gör när dom bara tillsätter spårmedel, om man gör det genom att enbart tillsätta spårmedel ihop med en viss mängd gas utan att tömma det först eller hur man gör. Nån som vet?

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen