Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1505172
VOLVO V40 Halvkombi D2 2015 114Hk

Denna raka lilla lampa under hel / halvljuset. Man måste demontera hela kofångaren fram. (Tror jag, men jag kan ha fel...) Jag ska köpa, verkstan ska byta.
Jag vill byta båda och verkstaden tyckte det var en god idé.
Kan jag köpa LED lampor som finns att söka reda på?
Det är lite av en djungel detta....

Bild
#1505218
Hittade denna manualen just nu! Kanske det räcker med att komma åt luckan och byta glödlampan!? Så enkelt i så fall...!
Jag som trodde man var tvungen att byta ut hela enheten, själva armaturen!

https://www.volvocars.com/se/support/ma ... varselljus

Jag vet inte om min bil är "2015 Early" eller "2015 Late" men i detta fallet verkar det inte vara någon skillnad.
#1505270
Jag antecknar!
Hittade luckan och fick loss lampan. Hittade ett nummer på lampan, men det verkade inte hjälpa, C4055A.
I olika dokumentationer på Internet nämns lampan som "P4-1220-Y555-Daytime running lights".
Denna lampa finns inte på Biltema.
Hjälp mig hitta nån som säljer denna lampan! Jag vill gärna ha två! :-) Ska kolla med Volvo... men tveksamt om dom säljer reservdelar direkt till konsumentledet utan att först få "titta på bilen". Men det vet jag inget om!

Bild
#1506124
Civilpolisen skrev:Ska kolla med Volvo... men tveksamt om dom säljer reservdelar direkt till konsumentledet utan att först få "titta på bilen". Men det vet jag inget om!
Klart volvo säljer lampor utan att titta på bilen, bara in på volvo/brabil/eller valfritt ombud åt volvo, och reservdelar och sen be om att få köpa dessa lampor, dom kan
via regnr få upp skiss över bilen och därmed få upp exakt vad för del/lampa som finnes där du behöver, om du inte tar med dig lampan in och säger, tjena två såna här nya
ibland kanske dom behöver beställa hem så dom finns där nästa dag, men ofta finns det över disk :)

Men hade jag varit du, så hade jag bytt till LED iställe för halogen :)
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]