Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bodom
#1496345
Hej! Är helt kass på bilar men ska försöka förklara mitt problem. För 1-2 år sedan så hade jag problem med min kylvätska. När man körde så larmade den för att det var för lite kylvätska och när man stanna och öppnade locket så åkte den tillbaka till max så det gick inte att fylla på något. Hade den på felsökning flera gånger utan att någon direkt kom på vad felet var. Dom hade i spårvätska utan att hitta läckage. Dom bytte locket till expansionskärlet utan resultat. Dom tömde systemet och spola utan resultat. Sen tillslut så gjorde dom en chansning och satte en andra slang från expansionskärlet och se på fan, sen dess har det funkat perfekt. Tills en månad tillbaka. Nu är samma fenomen tillbaka och nu är det tyvärr svart i kärlet oxå. Misstänker olja. Oljan till motorn ser bra ut. Bilen går som den ska. Ingen vit rök. Värmen funkar som den ska. Vad fan kan vara galet!? Är en Volvo V40 2012 D2 föresten.
Användarvisningsbild
av KjellinJ
#1496466
Spricka i toppen troligen mellan avgasventil och vattenkanal. Du har nu sot och avgaser i vattnet, det kan en verkstad testa med mätinstrument.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]