Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1490894
Hej!
Jag kunde inte hitta något angående detta problem exakt så därför ställer jag frågan som en ny tråd.

Min bil är en Volvo V40 D2 2013 (ca 24k mil) och när jag bromsar verkar musiken som spelas via bluetooth svara ca 1 sekund senare med ett kort hack som verkar vara i någon sekund.

Har märkt detta några gånger tidigare men inte kopplat det till bromsandet direkt. Hackandet verkar dock vara intermittent och inte varje gång man spelar musik.
Läste någonstans för några dagar sedan att radions antennernas förstärkare sitter i bakrutan och de delar jordpunkt med bromsljusen. Därav kan dålig en dålig jordkontakt i sin tur orsaka brus vid bromsning när man använder AM frekvenserna.

Har inte hunnit kolla upp den tidigare nämnda jordpunkten för att utesluta om det även kan påverka bluetooth eller inte. Men vad tycker och tror ni att problemet kan vara?

Tack på förhand för er tid!
#1490952
På den MY16 jag hade för en tid sedan så upplevde jag hackande musik om enheten man streamade ifrån samtidigt var ansluten till bilens WiFi hotspot. Känns som BT är lite svajigt.

Jag uppdaterade Infotainmentsystemets mjukvara vid senaste service på min V60 MY13 och den fungerar nu mycket bättre än tidigare. Kanske finns det en ny mjukvara till sin bil också som kan lösa detta problem?

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]