Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1486635
Min V40 CC D2 2015 har rullat 14000mil och köptes ny av mig. Har alltid servats på Volvo verkstad. Sedan många år tillbaka så har kanske några ggr per år motorn helt tappat kraft/dött under 1-2 sek. För en månad sedan började problemen med att motorlampan började lysa men även att det kom upp ett felmeddelande om antisladdsystemet. Motorn gick inte att varva mer än 2000varv. Vid omstart så försvann meddelandena men återkom 1 vecka senare och bilen orkade knappt upp för en liten backe. Bilen stod sedan still ett par dagar och jag satte igång bränslevärmaren och startade motorn inga felmeddelanden och jag misstänkte DPFn så jag körde 4 mil på ca 3500-4000varv och därefter har inga felmeddelanden dykt upp. Men jag lännade in bilen på Volvo verkstad och de trodde att det kunde vara spridarna som kan behöva bytas. Han sa att det bara är en tidsfråga. Jag har avvaktat och igår ryckte motorn till igen men inga felmeddelanden. Råd och tips?

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]