Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1466853
TommyP86 skrev: fre 01 okt 2021, 21:40 Det är bara spa och cma som har 4g.
I min V40CC MY16 som jag hade tidigare så var de 4G med mitt eget SIM i, det stod iallafall 4G (eller minns jag fel?) och den skall väl använda samma modem som VOC’en?
av Henkan
#1466864
Jag tror tyvärr du har fel. De första bilarna med 4G är SPA-modellerna utom första XC90 som också har 3G.

Det finns en tråd på swedespeed där de diskuterar det här.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1468072
Voc tjänsterna använder ett e-simkort som finns i bilen och det påverkas nog inte av ev nedstängning av 2och 3 g nät pga att EU regler hindrar detta , men däremot så kan ju det "egna" sim kortet som på många bilar bara stöder 2 och 3g sluta att fungera
e -sim kortet är inget som bilägaren kommer åt
Användarvisningsbild
av Perra83
#1468196
Ska bli intressant att se vad som slutar att fungera. VOC plus ett gäng med åtelkameror ute i skogen. Den sista ja köpte går på 4G.
av MickeL62
#1468300
Fick svar från Volvo att VoC roamar till alla operatörer vid behov, men "Idag har vi dessvärre ingen information angående hur Volvo kommer agera när 2G/3G näten stängs ner.". Vad jag förstår var det bara 3G i V40, dvs tom 2019.

Någon som har en referens till den där 10-årsgarantin? Den har jag inte hört talas om.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1468307
Ja jösses, som man hoppas tomtarna faktiskt engagerar sig lite i eftermarknaden för en gångs skull.
Det är för en gångs skull en simpel lösning på ett stort problem, så vi får väl hoppas på det bästa.
Användarvisningsbild
av Derank
#1468343
leiwi skrev:Voc tjänsterna använder ett e-simkort som finns i bilen och det påverkas nog inte av ev nedstängning av 2och 3 g nät pga att EU regler hindrar detta , men däremot så kan ju det "egna" sim kortet som på många bilar bara stöder 2 och 3g sluta att fungera
e -sim kortet är inget som bilägaren kommer åt
Det interna modemet stöder bara 3g vad jag vet, iaf på min xc60 2016

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]