Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LennartA
#1459834
Jag har fått lacksläpp på spoilern fram. Skulle känna på ett stenskott med nageln och plötsligt kunde jag dra av lacken som gammal tejp! Är det någon mer som råkat ut för detta? Och isåfall gick det på garantin?

Mvh Lennart.
Bilagor
_20210819_204016.JPG
_20210819_204016.JPG (296.73 KiB) Visad 8541 gånger
av kievY
#1462050
Tja, det tvivlar jag på.. det är ju ett stenskott som orsakat släppet och tyvärr är det ett utsatt ställe.
Användarvisningsbild
av bem
#1462690
Oj, det tycks vara lite dålig vidhäftning på färgen/lacken. Ett stenskott borde väl inte medföra så stort lacksläpp?
Har allt lite stenskott i fronten på min V70 MY14 men det har stannat vid bara litet märke i lacken. Hoppas Volvo tar det på goodwill eller så. Annars kanske det går fixa själv om man är händig. Kostar förstås en slant om en lackverkstad skall fixa skadan. Förargligt när bilen är så ny.
/Bo
av LennartA
#1486410
En uppdatering.
Bilia tog det inte garantin och inte heller Bra Bil där jag köpte den. Nu återstår att kolla med Volvo Bil i Tuve. Underarbetet är obefintligt. Inte en tillstymmelse till sliprepor!
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1486414
Troligtvis inget som garantin täcker men kanske försäkringen tar det. Beror på vad du har för tillägg etcetera. Annars kostar det nog ca 5000:- att få det fixat på en lackverstad.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av MartinS
#1486497
Det är alltså en tidigare skada som inte blivit lagad ordentligt om jag förstår det rätt?

Bra Bil (där du köpte bilen begagnad?) borde kunna stå för det då tycker jag, det är ett ursprungligt fel.
av S6024t
#1492318
Är säkert någon miss med plastprimern innan lackeringen, det går säkert att blåsa bort färgen med tryckluft,eller högtryckstvätt!!

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen