Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dbb
#1433226
Hej

Har en v40 2013 som höger bakdörr har gått i baklås. Finns det någon här som vet hur man kan få upp den?

Har panelerna av men kommer inte åt låset.

Mvh Dan
Användarvisningsbild
av MartinS
#1433620
kanske?
av ovebove67
#1436834
Jag hade detta problemet på min bil.

En vän som jobbar på Volvo visade hur man öppnade en dörr som har gått i baklås.
V arken inre eller yttredörrhandtag fungerade.

Man rycker i yttre dörrhandtaget riktigt aggresivt och slår i plåten nedanför låset samtidigt.
Dörren som suttit fast i flera månader öppnades efter c:a 2 minuters joxande med slag på dörrplåten och ryckande i handtaget.
Därefter bytte jag ut låset till ett nytt och det har fungerat felfritt därefter.

Hoppas att det fungerar för dig med när du försöker.

Ha det bäst!
av Civilpolisen
#1448377
Fin film! Bra! För mig finns ingen garanti... men om det bra gäller att öppna dörren och smörja, som i filmen, så är det en bra idé att göra det nu om sommaren, när det är varmt.
Min bil fungerade nästan direkt efter att jag började köra.... men nu när jag tänker på det, jag sprayade rejält med lås-spray anti frys precis på dessa ställen.... så... det kan ha hjälpt till en del!

Men att haka av dörren och smörja nu på sommaren är givetvis det bästa. Om man inte har tillgång till garage när det är kallt ute, givetvis!

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen