Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nozen
#1425047
Tjena! Behöver byta mitt batteri och undrar vad man bör byta till? Biltema? Volvo orginal?
V40 2013 d3
av Rådlös
#1425172
Vill du göra det enkelt för dig, så väljer du Volvo. Har du tid, energi, lust, ambition o.s.v. att sitta och leta, ringa runt, jämföra och fråga efter priser, adresser, öppettider så väljer du den metoden i stället.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1425174
Batterier är billiga på volvo, enklast att gå dit. Batteriexperten hjälper dej annars, de har info om vad du ska ha.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
#1425501
Bytte till Biltemas AMG batteri.

Valet var enkelt. Volvos batteri dubbelt så dyrt med 2års garanti
Biltema halva priset och 4års garanti.

Byter ni själva, var. öga att få batteriet nollat i vida. Tydligen är det nåt räkneverk på batteriets livstid.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1425562
FiddeUBC skrev: mån 25 jan 2021, 07:52 Bytte till Biltemas AMG batteri.

Valet var enkelt. Volvos batteri dubbelt så dyrt med 2års garanti
Biltema halva priset och 4års garanti.

Byter ni själva, var. öga att få batteriet nollat i vida. Tydligen är det nåt räkneverk på batteriets livstid.
Dubbelt så dyrt?
Jag betalade ca 2200kr för Volvo AGM 80Ah för ett par veckor sedan. Skulle ett Biltema kosta runt tusenlappen?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1425567
Till min V60 kostar ett AGM batteri 1800kr på Biltema och ett Varta 2600kr på batteribolaget. Jag hade inte valt biltema.

Man behöver inte tillgång till vida för att nolla BMS.

Användarvisningsbild
av Funk
#1425581
FiddeUBC skrev:Bytte till Biltemas AMG batteri.

Valet var enkelt. Volvos batteri dubbelt så dyrt med 2års garanti
Biltema halva priset och 4års garanti.

Byter ni själva, var. öga att få batteriet nollat i vida. Tydligen är det nåt räkneverk på batteriets livstid.
Det låter skumt. Jag hjälpte grannen och byta på hennes V40 för något år sedan då det frusit efter en vintersemester . För henne gick det nästan på ett ut då jag har runt 10% på reservdelar hos Volvohandlaren. Det var i alla fall inte många hundralappar dyrare.. så dubbelt låter orimligt.

/Thomas
av Nozen
#1425634
Svårt att byta själv eller går det att göra på en eftermiddag? Något man behöver tänka på eller vara extra försiktig med?
av KalleJ
#1425638
Finns på Youtube tar max 20min. Du behöver förlängning till och 8 eller 10mm hylsa. Eventuellt magnet och plocka upp skruv.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]