Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av phillenilsson
#1358712
Hej!

Motorskyddet under bilen på min V40 har slitits sönder så att jag har fått rycka bort detta i bitar. Detta sitter alltså monterat från framhjulen och framåt. Materialet på detta skydd var ungefär som takpapp eller liknande, alltså inte någon hård plast.
Jag har letat efter denna del på bildelssidor utan att hitta något. Vet inte riktigt hur jag ska benämna delen.
Är detta en hasplåt eller finns det något annat namn som jag kan använda? Är det någon som har möjlighet att länka mig till rätt produkt?

Tack på förhand!
av phillenilsson
#1361141
Har en bild som jag tog på en del av skyddet. Här framgår artikelnummer. Kan jag hitta delen baserat på detta någonstans?
Bilagor
volvo v40.jpg
volvo v40.jpg (1.02 MiB) Visad 5895 gånger
av UnleashFusion
#1361231
phillenilsson skrev: tis 28 jan 2020, 13:04 Har en bild som jag tog på en del av skyddet. Här framgår artikelnummer. Kan jag hitta delen baserat på detta någonstans?
Båda artikelnummer går att få tag på hos ÅF. Den första art.nummer är som du har nu, den andra art.nummer är gjort på aluminium. priset vet jag inte men skulle gissa runt ~1000-2000kr/ish för delen.

typ sådan: https://www.bilia.se/biltillbehor/styli ... _31373021/
av Rydberg
#1361786
Jag hade samma problem med min hasplåt. Hasplåten lossnade från de tre främre skrivarna, så den släpades på marken. Bärgaren skruvade av hela, sen fixade jag en ny på Bilia för ca 2000 (arbetet inkl). Jag skrev till min servicetekniker att hasplåten fram hade lossnat :) ifall du ska byta den kom ihåg att det är olika skruvar runtom
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]