Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1349841
Någon som vet hur man enklast byter ut grillen på en V40CC MY16? Finns det någon guide någonstans?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1349861
Lär väl gå på samma sätt som V70II te.x





På förra V50:n gjorde jag som denna


I värsta fall kan man ta bort fronten men detta ska väl inte behövas
Allt finns online, som på volvos hemsida

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten i ditt fall skriva te.x. "parkeringsassistans fram"
Användarvisningsbild
av MartinS
#1349911
Tack, man kan väl misstänka det är snarlikt på V40, men man vet ju aldrig. Tyvärr har halva grillen "täckta hål", så man kommer inte åt framifrån så att säga.
av Nordwheels
#1350835
Jag bytte på min V40 i och med att jag byggde om min momentum till R-design. Om det ej går att lösgöra grillen utan demontering av bumpern får du först lossa stötfångarbeklädnaden. Skruva bort Torx skruvarna i hjulhuset samt skruvarna som håller fast undre spoilerläppen under bilen. Sedan lossa stötfångarbeklädnaden genom att dra sidorna av bumpern mot dig vid hjulhuset. Håll i åtanke att slangen till headlight washer systemet samt DRL-wire eventuellt behöver lossas. Sedan ställ ner delen på marken. Grillen monteras av genom att trycka ner fäst-clipsen som löper runt grillen samtidigt som du trycker grillen utåt. Det är easy peacy work. Använde skiss 861 från VIDA :-)
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]