Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1335668
Jag har en V40 D2 1.6 (115 bhp) Motor D4162T från 2014 och har mycket problem.
Nu senast ett seriöst problem med automatlådan: Fel kod P284B som är Shift Fork C Stuck.

Jag är andra ägaren på denna V40 som genomgått all service som enligt Volvo UK rekommenderat. Jag har bara kört 63900 miles vilket är ca 102835 km och redan nu har jag fått problem med automatlådan och bilen har gått in i “Limp mode” (Transmission Reduced Performance).

I december så bad jag dem att byta oljan och filtret till lådan eftersom jag redan va uppe på 51780 miles (83330km) och visste att jag skulle köra mycket de kommande månaderna. Nu så har jag fått problem och kan inte köra.

Jag är chockad över vilket skräp denna bil är. Skitmotor som bland annat har problem med kylsystemet. Nu har jag om den kassa automatlådan MPS6 Power*shit* som Gertrag byggt till Ford. Har inga vänner som äger en Volvo som haft sånna allvarliga fel med sina Volvobilar så jag är minst sagt chockad.

Någon här som haft samma problem? Något som känner nån som råkat ut för det här?
Tacksam för tips.
Senast redigerad av 2 kiddanUK, redigerad totalt 0 gång.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]