Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HRV40
#1334639
Någon som har erfarenhet av prestandaoptimering av en V40 CC 2016, typ M, Diesel 4-cyl 150hk/110kw D4204T9?
Enligt Volvo så finns inte Polestar till den modellen, så frågan är om någon har erfarenhet/kört med annan typ av optimering, som ex.vis https://www.tuningchip.se, eller annat som funkar bra.

Tack på förhand
av halvgute57
#1335800
Jag har Tuning Chip optimering i min kärra,är helnöjd med dom.
Nu har jag en helt annan motor än din,men dom är bra optimerare.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1336217
HRV40 skrev: tor 29 aug 2019, 15:13 Någon som har erfarenhet av prestandaoptimering av en V40 CC 2016, typ M, Diesel 4-cyl 150hk/110kw D4204T9?
Enligt Volvo så finns inte Polestar till den modellen, så frågan är om någon har erfarenhet/kört med annan typ av optimering, som ex.vis https://www.tuningchip.se, eller annat som funkar bra.

Tack på förhand
Volvo vill inte sälja trim till de "lägre" motorerna då det i många fall är exakt samma motor och drivlina som en dyrare modell :-D

Vet att BSR kan i princip släppa loss en D2 till att bli en D4 och en T2 att bli en T4 (med polestar). BSR vet jag att folk är väldigt nöjda med.

Prova gärna och återkom ;)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1336222

SebSE skrev:

Vet att BSR kan i princip släppa loss en D2 till att bli en D4 och en T2 att bli en T4 (med polestar). BSR vet jag att folk är väldigt nöjda med.

Prova gärna och återkom ;)
BSR lyckades ju skrämma upp en T2 till långt över T6-prestanda (400-nånting). Enligt dom hade T2 och T6 en hel del gemensamt och det var ändå förvånansvärt lite prylar som behövdes för att få de siffrorna ur vad man förmodar är en liten spis. Sen får man ju ta det med en nypa salt också, knappast hållbart i längden så de filar på en mer långlivad variant.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1336238
Här är en annan tråd med samma maskin som din. Trådstartaren har fått en kass optimering så kolla med h*n så du inte väljer samma kan kanske vara ett tips.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1336241
Cotag skrev:Här är en annan tråd med samma maskin som din. Trådstartaren har fått en kass optimering så kolla med h*n så du inte väljer samma kan kanske vara ett tips.
Du tappade bort tråden...
Användarvisningsbild
av SebSE
#1336242
grillchips skrev:
BSR lyckades ju skrämma upp en T2 till långt över T6-prestanda (400-nånting). Enligt dom hade T2 och T6 en hel del gemensamt och det var ändå förvånansvärt lite prylar som behövdes för att få de siffrorna ur vad man förmodar är en liten spis. Sen får man ju ta det med en nypa salt också, knappast hållbart i längden så de filar på en mer långlivad variant.
Ja. jag skulle nog inte chansa så mycket. En T3 från 152 hk till 210 räcker rätt bra med bibehållen mekanisk hållbarhet :)

Sen har man en långmilare som inte är värd så mycket kan det ju vara kul att chansa .
Användarvisningsbild
av Cotag
#1336244
SebSE skrev: sön 08 sep 2019, 15:47
Cotag skrev:Här är en annan tråd med samma maskin som din. Trådstartaren har fått en kass optimering så kolla med h*n så du inte väljer samma kan kanske vara ett tips.
Du tappade bort tråden...
Uhh.. Sorry. Här är den: viewtopic.php?p=1332545#p1332545

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]