Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1334505
Hej!

har bytt v40 sedan 6 månader tillbaka och kör numera en vanlig V40 D4 momentum, har märkt att de droppar vatten från motorutrymmet på denna.
har doftat smakat på vätskan, därav jag säger det är vatten.
hållt koll på kylarvätskenivån sista tiden och den verkar konstant.

kan det vara kondens från AC?
eller har någon annan en bra gissning på vad det kan vara?
#1334512
det är normalt, det låter som det kommer från AC, speciellt när det är varmt så är det större chans att vatten droppas

referens; droppade vatten idag runt ~12tiden för mig när jag skulle backa ut bilen från garaget som kördes igårkväll.
#1339041
NightlyVega skrev: ons 25 sep 2019, 21:23 Upptäckte ikväll att det inte är vatten...
Utan det är faktiskt olja som läcker ut.
oj då, fast tidigare sa du att du smakade och dylikt (därav trodde vi med 99% vatten och inte olja eller andra vätskor) - jag menar om det vore olja borde smaken vara skitäcklig, även om man skulle lukta och inte smaka så borde det vara skillnad.

Hur som är det en MY17. kan vara bra och kolla upp vart som läcker så det inte blir värre?
#1339254
UnleashFusion skrev: ons 25 sep 2019, 22:22

oj då, fast tidigare sa du att du smakade och dylikt (därav trodde vi med 99% vatten och inte olja eller andra vätskor) - jag menar om det vore olja borde smaken vara skitäcklig, även om man skulle lukta och inte smaka så borde det vara skillnad.

Hur som är det en MY17. kan vara bra och kolla upp vart som läcker så det inte blir värre?
Ja. Vatten smakar dj'ävulskap även om det är extremt lite olja i...
#1341121
NightlyVega skrev: mån 07 okt 2019, 20:47 fick ett bra avslut på denna.

servade bilen i maj, och visade sig att pluggen i var ordentligt tillbakasatt av verkstaden... så de fixat och påfyllt med olja och ingen kostnad för mig såklart.
Skönt att det löste sig men samtidigt är det verkstan som skulle stå för kostnaden oavsett då det uppstod efter servicen och inte före. :-)
Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)