Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SebSE
#1330921
StringerBell skrev:Förr (kör inte volvo längre och har lite dåligt koll) var summum-paketen väldigt prisvärda jämfört med motsvarande utrustning på BMW/Audi/MB.
Nu. Så kostar i princip extrautrusning samma som på tyska bilarna
Enda bra med Volvo är att de inte kräver "Om du ska sätta på denna måste du även välja, xx, yy och zz"
Användarvisningsbild
av Loppan78
#1331146
SebSE skrev: XC40 är den bil som är tänkt att fylla hålet efter V40, men till ett betydligt högre pris."
Ryktet säger väl att det ska komma en XC20 som säkert är tänkt att fylla lite av hålet.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1331291
Loppan78 skrev:
SebSE skrev:
Ryktet säger väl att det ska komma en XC20 som säkert är tänkt att fylla lite av hålet.
Njae. det skulle jag nog säga är riktigt bull. Det är en "minisuv" a la countryman. Men det är ju verkligen inte en V40.

Här tror jag som sagt att volvo gjort en riktig felsatsning. När lågkonjunkturen kommer (och förr eller senare kommer de) så kommer det säljas mindre, bränsleeffektivare och miljöinriktade bilar. Att då vara helt tom i det segmentet kräver att man kan konkurrera med premiumbilarna på allvar. Men där är man ju inte riktigt. XC90 och plattformen börjar ju redan kännas gammal.

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]