Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OceanRacer
#1311955
Jag har Rica installerad i min T2, så cirka 190hp.
Men jag kan inte säga att vridet eller varvet bidrar till något speciellt drag fram till i söndags då jag läste i manualen där det står "sportläge aktiveras när man bockar ur ESC". När jag efter detta var ute och provkörde så var det som en helt annan bil. Acceleration var mycket kvickare, vrid och varvet var mer effektivt.

Mina frågor är:
1. Varför finns det inte en dedikerad sportknapp utan man måste in i menyn. Sportknapp endast på R design eller annan modell?
2. Någon annan som har Rica eller liknande som också testat "sportläge" av/på.

Tack.

Edit*
https://www.expressen.se/motor/hemliga- ... -snabbare/
Användarvisningsbild
av SebSE
#1314341
NightlyVega skrev:antar du har manuell?
i min D4:a med polestar, och automat så kan jag sätta växelspaken i sportläge och då blir det en helt annan bil :)
Att avaktivera ESC gör ytterligare effekt. Och där har TS inte riktigt lätt för att hantera att han får klicka runt lite för att nå dit.
#1314458
SebSE skrev:
NightlyVega skrev:antar du har manuell?
i min D4:a med polestar, och automat så kan jag sätta växelspaken i sportläge och då blir det en helt annan bil :)
Att avaktivera ESC gör ytterligare effekt. Och där har TS inte riktigt lätt för att hantera att han får klicka runt lite för att nå dit.
har inte utforskat det, men går det inte att skapa en genväg med "my volvo car" knappen?

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]