Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1296678
Jag har precis införskaffat en V40 och något jag märkte var att Eco stapeln fungerar bra på växel 1-2

men så fort jag går högre än så så ligger den hela tiden på rött (i mitten på det röda)
Det spelar ingen roll om jag släpper på gasen, använder farthållare, rullar eller bara lägger i en högre växel (3-6).

Vad kan det bero på?

Uppdatering:
Det stämmer, det är grönt inte rött. Får skylla på min färgblindhet. Ops =P
Tack...
Senast redigerad av 2 CreekWalker, redigerad totalt 0 gång.
#1297159
Eco mätaren är väl inte röd. Har du valt eco läget på displayen? Är det den röda på höger sida så är det hur mycket effekt du anväder m.m

Mvh
Per
Senast redigerad av 2 pergrein, redigerad totalt 0 gång.
#1297163
ECO och Performance...
ECO V40.JPG
ECO V40.JPG (25.65 KiB) Visad 2234 gånger
Performance V40.JPG
Performance V40.JPG (23.34 KiB) Visad 2234 gånger
#1297164
Ecomätaren blir röd och går ner i botten på min V40CC MY16 när man gasar eller bromsar hårt.
#1297292
Rätta mig om jag har fel men i det röda läget är det ingen ekononometer. Det är väl en pil som visar hur mycket effekt som finns tillgänglig i ett visst läge och den andra pilen visar hur mycket av tillgänglig effekt som används.
#1297318
Ja så är det. Testa eco läget idag och min blir då aldrig röd vad än jag gjort hittills...

Mvh
Per
#1297371
III skrev:Ja, för inte har väl trådskaparen förväxlat ekonometern i eco-temat med tempmätaren på det röda temat då de har samma plats?
Eftersom han glatt flydde forumet skulle jag itne bli förvånat om så var fallet :party:

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]