Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ejdmick
#1295113
Har en Volvo V 40 D 2 2014 som har gått 6500 mil. För ett tag sedan så tändes "parkeringsvärmare service erfodras" Hade då tidigare gjort några försök att starta värmaren med min nyckel men misslyckats. Lämnade sedan in bilen på en Volvoverkstad. Där dom nollade felkoderna. värmaren gick nu att starta med timern och nyckeln. Nu ett par veckor senare så tändes servicelampan igen. är detnågon som har liknande erfarenheter av krånglande parkeringsvärmare?
Användarvisningsbild
av Dex
#1295299
Har aldrig haft problem med parkeringsvärmaren på mina två V40 D4 och V60 D4 eller XC60 D4 och D5.
Verkstaden får väl fixa felkoderna på riktigt inte bara nolla felkoderna.
Felkoder nollar man bara för att se om felet är tillfälligt kommer de tillbaka sedan måste det givetvis åtgärdas.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1295334
Dex skrev: sön 27 jan 2019, 20:20 Har aldrig haft problem med parkeringsvärmaren på mina två V40 D4 och V60 D4 eller XC60 D4 och D5.
Verkstaden får väl fixa felkoderna på riktigt inte bara nolla felkoderna.
Felkoder nollar man bara för att se om felet är tillfälligt kommer de tillbaka sedan måste det givetvis åtgärdas.
Verkstäder som bara nollar felkoder brukar vara "Mekonomen" och andra generiska verkstäder som folk tror är billiga.

Det är som du säger bättre åka till en riktig verkstad med volvoutrustning för felsökning och se vad som orsakar problemet och inte bara nollställa felkoderna.

Nollställa felkoder och "koppla ur batteriet en stund" verkar vara lösningen för alla självlärda bilmekare.
Det är andra tider nu.

Edit: Såg nu det var "Volvoverkstad". Så de verkar ha blivit lika dåliga som alla andra då :devil:
av ejdmick
#1295394
Hejsan,Tack för era kommentarer.

Har talat med Volvo verkstaden idag, nu skall dom ta in bilen igen och demontera värmaren för att försöka hitta felet.

Kan tillägga att vi i familjen har en likadan bil fast en 2015, den fick vi byta värmare på den för ett år sedan.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1295434
ejdmick skrev: mån 28 jan 2019, 09:11 Hejsan,Tack för era kommentarer.

Har talat med Volvo verkstaden idag, nu skall dom ta in bilen igen och demontera värmaren för att försöka hitta felet.

Kan tillägga att vi i familjen har en likadan bil fast en 2015, den fick vi byta värmare på den för ett år sedan.
Eftermonterad värmare?
av ejdmick
#1295672
SebSE skrev: mån 28 jan 2019, 12:45
ejdmick skrev: mån 28 jan 2019, 09:11 Hejsan,Tack för era kommentarer.

Har talat med Volvo verkstaden idag, nu skall dom ta in bilen igen och demontera värmaren för att försöka hitta felet.

Kan tillägga att vi i familjen har en likadan bil fast en 2015, den fick vi byta värmare på den för ett år sedan.
Eftermonterad värmare? Nix, fabriksmonterd.

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]