Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gögge
#1292636
Har en v40 T2 2015 momentum ,manuell låda med digital kombi instrument,
Om jag kör på farthållaren så bryts den när jag nuddar bromspedalen men skall den inte även bryta då jag trycker ner kopplings pedalen?
är det någon inställning jag missar?
Användarvisningsbild
av svergie2
#1292660
Hej,

Nej, farthållaren kopplas inte ur av kopplingspedalen, detta är för att du skall kunna växla ner/upp utan att behöva sätta igång farthållaren igen. :)

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Någonting
#1292687
Du kan trycka ner kopplingen i ett par sekunder utan att farthållaren avbryts. För att veta exakt hur länge du kan göra det så får du kolla i instruktionsmanualen.
av gögge
#1292785
svergie2 skrev: ons 16 jan 2019, 06:38 Hej,

Nej, farthållaren kopplas inte ur av kopplingspedalen, detta är för att du skall kunna växla ner/upp utan att behöva sätta igång farthållaren igen. :)

Du kan trycka ner kopplingen i ett par sekunder utan att farthållaren avbryts. För att veta exakt hur länge du kan göra det så får du kolla i instruktionsmanualen.
Oright då är jag med trodde det vart nåt galet först, för på v50 så bröts farthållaren direkt när jag tryckte ner kopplingen.

Läste i instruktions boken att trycka ner kopplingen så avbryts farthållaren , skall testa imorgon att hålla nere kopplingen lite längre.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1292968
Bilen vet om att du trycker ner kopplingen, annars hade den varvat livet ur motorn för att behålla samma hastighet Lyssnar man noga när man trampar ner kopplingen kan man även höra ett relä klicka. :)

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]