Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kajakmannen
#1287624
Jag har lyckats provköra en V40 D2. Jag tyckte den var ganska trevlig att köra men seg. Hur är D3:an? Är det en stor skillnad i körglädje? Det är ju ändå 30 hk mer jämfört med D2 och jag antar att det märks ganska tydligt?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1287646
Jag hade tidigare en V50 D2. I jämförelse med den är min V40 D3 mycket piggare. Nu har jag den 5 cylindriga motor, men jag tror nog att det är lika med den nyare 4 cylindriga.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1287679
kajakmannen skrev:Jag har lyckats provköra en V40 D2. Jag tyckte den var ganska trevlig att köra men seg. Hur är D3:an? Är det en stor skillnad i körglädje? Det är ju ändå 30 hk mer jämfört med D2 och jag antar att det märks ganska tydligt?
Automatlåda? Den går ju i snålläge per default. provade du att kicka i "s" på växeln?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1287696
Årsmodell? Nya båda två?
av dfa
#1287708
Var det en D2 med 2 liters VEA motorn? Har haft v40 CC både D2 och D3 VEA och tycker inte det är jättestor skillnad.
Tycker D2 VEA:an funkar rätt bra i V40 men så som V40 är prissatt nu hade jag nog köpt en ny. Tror det kanske komer ännu mer prispress/rabatt på MY19 senare i vår om det är sista årsmodellen och det lanseras en ny V40.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1287749
Då var båda så kallade VEA motorer. Inte jättestor skillnad mellan dom men lite. D2 fynkar helt ok upp till 100, sen kan den upplevas lite slö tycker jag.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]