Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompamannen
#1283536
Kikat på en annons på en V40 med panoramaglastak. Får jag välja så avstår jag hellre detta tak då jag har dåliga erfarenheter av det. Men jag undrar om det sitter något jalusi eller liknande i V40 som man kan dra fram eller är det genomskinligt som gäller hela tiden?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1283673
Tompamannen skrev: tor 29 nov 2018, 18:53 Kikat på en annons på en V40 med panoramaglastak. Får jag välja så avstår jag hellre detta tak då jag har dåliga erfarenheter av det. Men jag undrar om det sitter något jalusi eller liknande i V40 som man kan dra fram eller är det genomskinligt som gäller hela tiden?
Du har en gardin/jalusi som du stänger elektriskt när du önskar det. Men jag tror inte du kommer vilja göra det ofta. :-)
av Tompamannen
#1283704
Jag hade en bil med panoramatak i 8 år innan, också med elektrisk rullgardin. Hade det alltid stängt. På sommaren blev det för varmt med solen rakt på ned i huvudet. Och på vintern var det sjukt störande med epelepsiframkallande gatlampor som lös in i bilen. Till sist så sprack det en sommardag när bilen stått i solen och det kom en regnskur. Så jag klarar mig utan det :-) . Men som sagt, går det att stänga med ett jalusi så är det ingen dealbreaker, då kan jag leva med eländet.
Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]