Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1279912
251 till 246 000 är det.

Varför svensk? Men ja det är väl en "skövdespis" i
#1280094
Skulle satsa på en bil som har adaptiva farthållaren. När man haft en sån är man såld.

Nog för att bensinarna håller värdet rätt bra men den här känns väldigt högt prissatt. Bilen är ändå 3 år gammal och före faceliften. Med den låga utrustningsnivån tvivlar jag på att han betalat mer än 350.000.
Skäligt pris skulle alltså vara under 200 i mina ögon.

Nu verkar det mer som om att han har annonsen ute på spekulation att nån vill betala ett överpris vilket man kan se på hans låga prissänkning (som han antagligen fick gratis när han förlängde annonsen)

Han har råd att vänta på en lättlurad köpare. Du har råd att vänta på en bättre bil :)
#1280109
Jag kan inte heller tycka annat än att det är vansinnigt mycket pengar för en bil som inte är (jämförelsevis) så dyr ny.
Om man inte är väldigt sugen på just V40 hade jag hellre tittat på nån av de lite större modellerna för samma pengar: https://www.blocket.se/hela_sverige?q=& ... &cp=&cb=41
#1280202
SebSE skrev:https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bi ... odel=v40cc

Volvo V40 CC kostar just nu från 233.900 för en sprillans ny. Om en begagnad har det där priset kan det vara värt titta på.
Ja med det priset är ju en begagnad för samma pengar nästan vansinne. Såg att automat dessutom ingick på den nya. Dock så saknas ju AWD.
#1280271
UnleashFusion skrev: sön 11 nov 2018, 23:32 Problemet med på byggdinvolvo är väl att det inte finns T4 motorn. hur som haver är priset högt. då hade jag hellre lagt/spenderat lite mer på en större bil som v60/v70 för den summan
Ja nu är detta ju dock i V40 forumet. Så här kanske man främst pratar om den modellen :-o

Man får väldigt mycket bil för pengarna om man köper en ny V40 i dagsläget. Speciellt med de kvalitetsproblem volvos nya generationer har (man ligger i princip sämst till vad gäller kundnöjdghet i kvalitetsundersökningar i flera länder)

V60 är väl en större bil utan att erbjuda något väsentligt större utrymme/komfort. Gamla V70 (även de senaste) är väl otrolig gammal plattform vilket känns i bekvämlighet.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]