- mån 12 nov 2018, 20:50
#1280397
anyways, jag hade nog också tittat närmre på att köpa en ny om man ändå funderar på att lägga 250k.
Och nä man kan inte få T4 längre om man köper en ny, frågan är om en T4 verkligen behövs i en V40 dock? Eller om man kanske kan vara nöjd med en T3 cross Country för samma peng fast helt ny?
Hade valet stått mellan T3 ny och T4 beg hade jag alla dagar i veckan kört på den nya. Speciellt när T4:an ändå snart tappar vagnskade (2019-02-05) och redan saknar nybilsgaranti.
Helt klart inte värt pengarna då när man kan köpa en ny V40 med mindre motor eller en nyare V60 med samma motor för i princip samma pengar.
SebSE skrev:Ja nu är detta ju dock i V40 forumet. Så här kanske man främst pratar om den modellenOavsett vilken forumsdel man är i så får man väl lov att ge rekommendationer?
anyways, jag hade nog också tittat närmre på att köpa en ny om man ändå funderar på att lägga 250k.
Och nä man kan inte få T4 längre om man köper en ny, frågan är om en T4 verkligen behövs i en V40 dock? Eller om man kanske kan vara nöjd med en T3 cross Country för samma peng fast helt ny?
Hade valet stått mellan T3 ny och T4 beg hade jag alla dagar i veckan kört på den nya. Speciellt när T4:an ändå snart tappar vagnskade (2019-02-05) och redan saknar nybilsgaranti.
Helt klart inte värt pengarna då när man kan köpa en ny V40 med mindre motor eller en nyare V60 med samma motor för i princip samma pengar.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer