Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1278225
Så här blev det. Vore snyggare med fälgarna som har svarta detaljer, men köper man begagnat får man ta det som bjuds- till att börja med... ;-)
20181102_125921.jpg
20181102_125921.jpg (8.01 MiB) Visad 1201 gånger
Nästa steg blir väl att försöka vända bilder rätt... :-/
#1278245
Grattis till bilköpet, den ser fint ut.

Och vilken underbar 240! Vad är det för årsmodell, 1979?
#1278246
Tack- å tack :-) Helt rätt. Fast av din profilbild att döma var det enkelt för dig att se... ;-) Den är trevlig, rostfri och orörd - sånär som på 1:a ägarens små spraybättringar... Så ser INTE V40:n ut när dem strax ska fylla 40... ! Fast C30:n gjorde...
#1278257
Jättefin V40 CC !!!! Gillar färgen otroligt mycket. Var på väg att köpa en i samma färg men nu blev det en v60 istället :-) Hoppas du får många trevliga år ihop med den. Har själv haft en vanlig V40 i 4 år och varit väldigt nöjd med den. Vilken motor är det i den ?

/ NIclas
#1278265
Tack, jag verkar gilla den ;-) Sitter tyvärr en oljevbrännare i den, D3. Inget fel i sig, en elastisk o pigg spis samtidigt som den är snål. Men för min typ av körning hade en bensinmotor varit bättre. Tror jag. Ljudanläggningen heter Harman Kardon. Har nog inte hört något med klenare djup och bas...
#1278268
TeKå skrev: fre 02 nov 2018, 16:09 Tack, jag verkar gilla den ;-) Sitter tyvärr en oljevbrännare i den, D3. Inget fel i sig, en elastisk o pigg spis samtidigt som den är snål. Men för min typ av körning hade en bensinmotor varit bättre. Tror jag. Ljudanläggningen heter Harman Kardon. Har nog inte hört något med klenare djup och bas...
Grattis till fina bilen!
Jag har HK-stereo i min V60 och kan väl till viss del hålla med. Dock blir ljudet, i mitt tycke, mycket bättre om man kör internetradio via TuneIn.
Har du det i din V40, så testa det!
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]