Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1266620
hade absolut inte tagit emot 7000kr, funktionen går inte ens att eftermontera om jag inte misstar mig?

säg att du vill ha en bil som utlovats (alltså med intellisafe och andra funktioner som nu finns på dom modernare v40
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1266621
Instämmer! Dom där 7000 kan dom göra något annat med.... :x
Finns en tilltänkt bil ute till försäljning får du gärna länka den i denna tråden om du vill ha fler tips, råd och tankar.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1266772
Det kostade väl 15000kr nytt... För mig är inte funktionen värd 7000kr på en begagnad bil, men det är ju upp till var och en. När jag köpte min V40CC valde jag det inte, för att jag inte ville ha den adaptiva farthållaren eller det automatiskt avbländande helljuset. Ingen av funktionerna faller mig i smaken.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1266782
mikebike skrev: tis 28 aug 2018, 07:11 Min nuvarande bil är min tredje med adaptiv farthållare, jag skulle inte köpa en bil som saknar det.
Håller med! Lite som servostyrning och AC... :-)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1266883
Jag skulle säga att de funktionerna du vill ha (och utlovats) är rätt grundläggande i en bil som är MY2017

Jag kör en hel del och ACC (Adaptive cruice control) avlastar väldigt mycket. Det gör inte att man kan ta bort ögonen från vägen men den hanterar faktiskt köer och inbromsningar på ett sätt som är väldigt effektivt.

Jag valda ett köpa min bil fullutrustad (alla knappar på plats i mittkonsollen) istället för lägga pengarna på kosmetisk trams.

I ditt fall är det uppenbart att den förra ägaren ville få bilen att se fullutrustad ut när det var snikvarianten.

Ställ dig även denna fråga: Nu när det pumpas ut gamla leasade V40 Dieslar som har bra utrustningsnivå. varför ska du få bara 7000 i ersättning för något som kan vara skillnaden mellan att få bilen såld eller få leva med däcksparkare i månader... :)
Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]