Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1265552
LottaGroning skrev: tis 14 aug 2018, 16:52
MartinS skrev: fre 10 aug 2018, 19:26 En plastdel på förarstolen och något i förardörren skallrade på min V40 när den var ny. Sedan har en plastsköld under bilen vibrerat av fartvinden vilket jag åtgärdade själv.

I övrigt har den varit tyst och jag är ganska petig.
Den där plastskölden under bilen får du gärna berätta mer om. Var den sitter och hur du löste oljudet.
Det är en täckskiva som sitter under bilen. Jag var helt säker på att det skramlade i höger bakdörr med sedan upptäckte jag detta av en slump. Jag vill minnas jag satte en möbeltass på täckskivan så den inte skramlade mot skivan som satt bredvid. Det var något år sedan så jag minns inte riktigt hur jag gjorde.
av LottaGroning
#1271483
MartinS skrev: sön 19 aug 2018, 17:53
LottaGroning skrev: tis 14 aug 2018, 16:52
MartinS skrev: fre 10 aug 2018, 19:26 En plastdel på förarstolen och något i förardörren skallrade på min V40 när den var ny. Sedan har en plastsköld under bilen vibrerat av fartvinden vilket jag åtgärdade själv.

I övrigt har den varit tyst och jag är ganska petig.
Den där plastskölden under bilen får du gärna berätta mer om. Var den sitter och hur du löste oljudet.
Det är en täckskiva som sitter under bilen. Jag var helt säker på att det skramlade i höger bakdörr med sedan upptäckte jag detta av en slump. Jag vill minnas jag satte en möbeltass på täckskivan så den inte skramlade mot skivan som satt bredvid. Det var något år sedan så jag minns inte riktigt hur jag gjorde.
Då var detta problem med oljud under bilen löst. Nya plastmuttrar och dubbelhäftande tape mellan främre och bakre täcksköldarna på båda sidor, som vibrerade av fartvinden = Helt tyst.
Ursäkta dröjsmålet med svar, har inte haft tillgång till bilen förrän nu.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1271502
Precis samma fel som på min då... Det tog 2.5 år och 8000mil innan det hördes dock :)

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]