Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1252947
Jag har ingen aning om det går att byta dessa delar rakt av, men Bildelsbasen är ett tips för att hitta delar.
Det finns två strålkastare ute, dock samma sida, för 6750:-
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... year&asc=0

En grill verkar ligga på ca 1500:- på typ E-bay, annars finns delarna såklart hos Volvo ÅF, dock för helt andra pengar.
av S80beat
#1253107
Ang bytet av grillen tror jag det finns ett inlägg som säger att det är lite "knökigt" att byta. Kanske det finns instruktioner att tillgå att ladda ner. Om lyktorna skulle jag tro att mjukvaran krånglar och kanske andra kontaktdon. På min S80 kostade nya xenonstrålkastare ca 12000 :- så LED strålkastarna ligger nog på ca 50 % av nypriset tyvärr :-( . Är det R-design eller Momentum grillen eller kanske Inscription (kromribbor) du ska byta till ?
Användarvisningsbild
av Någonting
#1253367
Angående bytet av strålkastare så kan det bli nedslag på besiktningen då man inte får byta strålkastartyp (halogen/xenon/LED/Laser) då bilen är helbilsgodkänd med en sorts strålkastare.
av Easterlily
#1253635
S80beat skrev: sön 03 jun 2018, 23:17 Kollade bilden nyss. Såg ju då att det var Kinetic/Momentum grillen du var ute efter. :-)
Japp tror svart är snyggare än krom då det blir en större kontrast mot min osmium gray lack.
Hittat på eBay för ~3000 men ska se om man inte kan hitta på skroten/bdb för nån tusenlapp kanske.

Lyktorna får nog vara. Enligt bilia passar det inte ens.
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]