Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Easterlily
#1248528
Hej.

Finns det några uppdateringar av mjukvara på v40 12-16 för oss som har 7" systemet och digital display?
På förra bilen, en ford mondeo, gick det att ladda ner nya uppdateringar från hemsidan på usbminne och tuta in i bilen, men på volvos sida hittar jag bara för de som har touchskärmar, 2015+ dvs.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1248672
Uppdatera själva sensus eller kartor? Sensus går endast att uppdatera på verkstad och kartor till navigationen kan man uppdatera själv. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

av Easterlily
#1248699
Jag tänkte främst på Sensus "operativsystemet". Har inte pröjsat för navigationen :p

Okej, lägger de till några nya funktioner eller är det bara buggfixar?
Användarvisningsbild
av SebSE
#1248709
Kommer det nya funkioner brukar de ta betalt för den. Är det bara buggfixar ingår det i servicekostnaden.
av Easterlily
#1248735
SebSE skrev:Kommer det nya funkioner brukar de ta betalt för den. Är det bara buggfixar ingår det i servicekostnaden.
Tack för svar. Hörde av mig till bilia för att fråga kring detta och de bad om att få återkomma. Postar vad jag får för svar.
av jonathan0101
#1248940
Hade inte koll på att man kunde uppdatera kartan själv, hur bör man sig år? V40 MY14
Eller rättare sagt, försökte för ett tag sedan men stoppades av att bilen ville ha något nummer jag inte kunde hitta.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1248998
jonathan0101 skrev: ons 09 maj 2018, 19:18 Hade inte koll på att man kunde uppdatera kartan själv, hur bör man sig år? V40 MY14
Eller rättare sagt, försökte för ett tag sedan men stoppades av att bilen ville ha något nummer jag inte kunde hitta.
Välj den navi du har i länken nedan och följ instruktionen, så ska det fungera.
https://support.volvocars.com/se/downlo ... cstype=map
Användarvisningsbild
av SebSE
#1249006
Appropå det. Hur känns kartorna i Sensusnavigationen?
Såg att man har "Here" kartor i botten och de är ju riktigt bra på webben. :-D

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]