Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av quart
#1239120
Har i dagarna fått hem min V40 T3 2018.
Har HP 7" stereon och den låter mycket bra.
Men det är en del skramlande av dörrsidorna som är irriterande när man vrider på högre volym.
Skall det vara så ?
#1239123
quart skrev:Har i dagarna fått hem min V40 T3 2018.
Har HP 7" stereon och den låter mycket bra.
Men det är en del skramlande av dörrsidorna som är irriterande när man vrider på högre volym.
Skall det vara så ?
Nej, det ska inte skramla om en ny bil.
Åk tillbaka till ÅF och påpeka detta, så får de åtgärda saken.
#1239124
fjohan82 skrev:
quart skrev:Har i dagarna fått hem min V40 T3 2018.
Har HP 7" stereon och den låter mycket bra.
Men det är en del skramlande av dörrsidorna som är irriterande när man vrider på högre volym.
Skall det vara så ?
Nej, det ska inte skramla om en ny bil.
Åk tillbaka till ÅF och påpeka detta, så får de åtgärda saken.
Är av samma åsikt men ville kolla vad andra tycker eller har för erfarenhet av skrammel.
Skall kolla med ÅF imorgon
#1239490
Välkommen till skrammelklubben !!

Min V40 MY15 har skramlat i stort sett sedan den var ny. Tror det var andra veckan som det började. Precis som på din quart så började det med högtalarna. Har varit inne med den många gånger under garantitiden men tröttade till slut och accepterade det. Visst, vissa ställen har de fått tyst på men oftast har det kommit tillbaka efter en tid. Vintertid är den hyffsat tyst men på sommaren knarrar det lite här och var. Jag skulle inte tro att varken du eller jag är ensamma om det här. Jag har i varje fall vid flera tillfällen haft lånebil, givetvis V40 det också och det har varit missljud i dem också. Tycker det är jättetrist i en annars så bra bil. Och så är det ju låsproblemen, fast de kan du läsa om i flera andra trådar.

Lycka till mid din nya bil :D :D / Niclas
#1239619
Min interiör har skramlat något så fördjävligt vid musiklyssnande....

Tills jag upptäckte att det var min mobilhållare :)
Vibrationerna i den har en förmåga att låta som de kommer från helt andra platser. Testar jag utan den så är bilen tyst och fin. Iaf än så länge...
#1240259
Hittade en del av skramlandet. Det låg en 20cm lång och smal tändare som låg i dörrsidan på förarsidan. Då bilen hade gått 1100 mil när jag köpte den så måste tändaren tillhört tidigare ägare. Tyckte att jag kollat dörrsidorna men denna missade jag pga sin smala och hårda form. Nu är det mycket mindre skrammel ;-)
#1245893
Har HarmanKardon i min. Vibrerat ordentligt även när var sprillans ny. Tänkte att verkstaden aldrig kommer kunna fixa det så jag löste det själv. Tog bort dörrpaneler och la in stoppning runt allt som kunde vibrera. La tunn ljudmatta från Biltema runt panelen där den pressar mot dörren. Även runt högtalaren så panelen fick pressas in ordentligt mot dörren vid montage. Tog några försök men nu står både bas och equalizer på max. Endast vid dumt hög volym vibbar det. Synd att volvo v40 har det här problemet för HarmanKardon är en bra ljudanläggning med klarhet, bastryck som känns i magen och häftigt surround. Men när det vibrerar så går det inte lysna på skit. Man blir galen.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]