Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hjulvridarn
#1238443
Har en fråga om någon har fått in en diskmaskin (60 * 60 * 85 - utan emballaget) genom bakluckan i en V40 -17?
Har en intressant diskmaskin på anonns, men vill gärna veta om det går att få in den genom genom bagageöppningen.
Tacksam för svar! :)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1238458
volvofantast skrev:Du får mäta, har svårt att tänka mig att det skulle funka, den har ju en tröskel som den måste över innan den är inne i bagaget
Ja precis. Det är tröskeln som är en stora begränsningen vad gäller lasta i och ur denna bil...
Jag skulle inte vilja försöka med en tvättis om jag inte kan ha bra skydd för att inte skada lack eller andra saker.
#1238482
Jo, utrymmet i sig [ska] räcka, men det är tröskeln och därmed hur det går att skjuva in maskinen jag är tveksam till. Tänkte skruva ihop en "dummy" och testa med innan jag kör tio mil och finner att den inte går in..
#1238501
Ja, hade bilen haft drag, så skulle släp varit mitt förstahandsval med. Men nu ser situationen ut som min frågeställning beskriver.
Men det får nog bli ett annat fordon istället!
#1238513
Hjulvridarn skrev:Har en fråga om någon har fått in en diskmaskin (60 * 60 * 85 - utan emballaget) genom bakluckan i en V40 -17?
Har en intressant diskmaskin på anonns, men vill gärna veta om det går att få in den genom genom bagageöppningen.
Tacksam för svar! :)
Lasthöjden är typ 53, så det blir en svår operation...

Lastlängd, golv, fällt baksäte 1508mm
Lasthöjd 532mm
Lastbredd, golv 960mm

https://support.volvocars.com/se/cars/p ... e8011f8ab3
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]