Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vzette
#1222831
I förrgår slog jag till på en ny V40 hos Bilia då det var dags att byta bil nu. Hade först inte tänkt skaffa en Volvo men fick en T3 Business med klimatpaket för 3300:- i månaden inklusive service, vinterdäck och försäkring så slog till.

Så som (snart) ny ägare till en svart V40, vad bör jag tänka på för denna underbara bil?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1222885
Att njuta av att köra en fin bil. Nu vet jag inte vad du köpt för "godsaker" men det finns ju mycket. :lol:
Användarvisningsbild
av Derank
#1222888
Finns inget att tänka på, du har full garanti leasingtiden, bara att gasa, grattis.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1222994
vzette skrev:I förrgår slog jag till på en ny V40 hos Bilia då det var dags att byta bil nu. Hade först inte tänkt skaffa en Volvo men fick en T3 Business med klimatpaket för 3300:- i månaden inklusive service, vinterdäck och försäkring så slog till.

Så som (snart) ny ägare till en svart V40, vad bör jag tänka på för denna underbara bil?
Hur var säljaren?
De ville inte ha iväg en Diesel?

Grattis till en bra bil :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1223016
Derank skrev:Finns inget att tänka på, du har full garanti leasingtiden, bara att gasa, grattis.
Det är care by Volvo som har 3 års garanti va?
av vzette
#1223034
W.A.P.E. skrev:
Derank skrev:Finns inget att tänka på, du har full garanti leasingtiden, bara att gasa, grattis.
Det är care by Volvo som har 3 års garanti va?
Jag har 3 års vagnskadegaranti så den täcker precis leasingtiden.
av vzette
#1223035
SebSE skrev:
vzette skrev:I förrgår slog jag till på en ny V40 hos Bilia då det var dags att byta bil nu. Hade först inte tänkt skaffa en Volvo men fick en T3 Business med klimatpaket för 3300:- i månaden inklusive service, vinterdäck och försäkring så slog till.

Så som (snart) ny ägare till en svart V40, vad bör jag tänka på för denna underbara bil?
Hur var säljaren?
De ville inte ha iväg en Diesel?

Grattis till en bra bil :)
Säljaren var riktigt bra, hade besökt några andra märken innan men den här var den första som faktiskt visade ett riktigt intresse för oss. Från andra märken har jag inte ens fått den utlovade offerten per e-post ännu. Han var väldigt kunnig om bilen, lät oss provköra direkt och pressade priset med några hundralappar per månad direkt. Sedan stod han på sig bra mot banken när de tyckte att min sammanslagning av krediter i november var något dåligt.
Användarvisningsbild
av Dex
#1223348
Jag kör en V40CC D4 summum.
Går som en dröm 0,4-0,6 l/mil.
Inget fel ännu på bilen om har uppkommit (2 års garanti)
Kanske har haft tur med mina volvobilar. :)
Snålaste bilen jag ägt.
Kanon väghållning.
Verkligen "busbil/GTI bil"
Vänster filen som gäller där på vägarna.
Hoppas det är samma krut i din.
Lycka till med din bil. :)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1223369
SebSE skrev: De ville inte ha iväg en Diesel?
Denna "antidieselhysteri". Jag hade inte tvekat att köpa/leasa en ny V40 diesel.
av Kreensk
#1225913
Grattis till en bra bil. Schysst månadskostnad också. Vilken färg blev det? Hoppas du valde till LED i fronten, finns inget fulare än en V40 utan LED/Xenon. Inget särskilt du behöver tänka på. Lägga in telefonen i systemet, ställa in radiokanaler sedan är det bara att tuta och köra.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen