Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perra40
#1217682
Hej min högra bakdörr har gått i baklås.Barnen lyckades dra i handtaget när bilen skulle låsas upp.Har tagit bort dörrsidan men det sitter en plastkåpa
Bakom dörrsidan den får jag inte bort.Man känner inget motstånd i dörrhandtaget på utsidan när man försöker öppna dörren.Någon som har haft liknade problem?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1217695
Det enda jag minns var på förra V50:n att när det hände fick man låsa och låsa upp en gång så fungerade allt sedan.

Annars om dörrsidan är väck, händer inget om du drar i wiren som går till innerhandtaget?
Användarvisningsbild
av SebSE
#1217708
Micce1980 skrev:Det enda jag minns var på förra V50:n att när det hände fick man låsa och låsa upp en gång så fungerade allt sedan.

Annars om dörrsidan är väck, händer inget om du drar i wiren som går till innerhandtaget?
Precis. Standardlösningen på detta problem är ju att låsa och låsa upp bilden igen. Då "cyklar" man låsfunktionen.
Användarvisningsbild
av Dex
#1220580
niklasfromsweden skrev:Samma sak hände oss i veckan.
Någon lösning?

N
Har inte haft några problem med mina V40 D4 2013 och V40CC D4 2016(inga alls).
Men jag tror att låsanordningen i dörren är dålig kanske behöver bytas?
Hade inte V60 dörr-problem ett tag?
av Perra40
#1220952
Lyckades inte att fixa felet själv. Fick lämna in bilen till Volvo dom bytte låset i dörren.Var tydligen nått fel på låset
av mustang64
#1220987
Jag hade problem med en bakdörr som inte gick att låsa upp och fick tipset av en person här på forumet att säga till på min Volvoverkstad att kolla i QB (quality bulletin) om felet fanns med och det gjorde det. Detta gjorde att båda låsen i bakdörrarna byttes utan kostnad. Jag vet inte hur långt tillbaka detta fungerar, men min är -13 och felet fixades -16. Du kan ju kolla om det gäller din bil också om du nu fick betala för det.

D3 Momentum Autom. -13
av nicdah
#1221084
Jag har också haft problem med mina dörrlås !!! Båda bakdörrarna har inte gått att öppna när det blivit minusgrader ute. Fick båda låsen utbytta
trots att garantin gått ut. Stå på dig !!! Detta måste vara något som Volvo känner till. Men som vanligt, dom har aldrig hört talas om felen när man kommer dit trots att det går att läsa på nätet att många andra har haft exakt samma problem :(
av Sliper
#1221100
Nicdah och andra,
Jag har fått massiva problem med mina dörrar på min V40 Cross Country MY14. På julafton slutade höger bak att fungera, kunde inte öppna varken in- eller utifrån. I förrgår la även vänster bak av. Igår gjorde höger fram samma sak men kom till liv igen.

Var på bra bil i förrgår och dom visste ingenting om detta problem, sa bara att jag skulle boka tid för felsökning. Igår åkte jag till Upplands Motor och där stötte jag på EN mek som visste att det har varit problem med V40 dörrlås, men ingen visste något om huruvida Volvo tar på sig detta.

Nicdag, hur gick du tillväga för att få Volvo att stå för bytet? Jag har läst på engelska V40 forumet att dom haft stora problem med dörrar och att Engelska Volvo tagit sitt ansvar.
av Perra40
#1221108
Hej bytet av låset kostade 6300kr med felsökning inte direkt billigt
Undersöker om det finns någon garanti för bytet av låset.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]