Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gripen
#1079356
Håller med ovanstående. D2 räcker till om man är en sån person som tycker att prestanda räcker till - så att säga :)

Så karaktäriserar jag min D2 MY13 också. Fullt tillräcklig men inget fartmonster

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1079394
Pendlar du jättelångt så du måste ha en diesel?

Jag pendlar med min MY16 T5 Polestar automat och den drar mellan 0,55-0.7 vid ren motorvägskörning. Vid landsvägskörning (upp till 100km/h) går det att köra ruggit snålt. Tänkte bara att annars kanske det är värt att kolla på T2-T4 och se vad dom ligger på prismässigt också. :D

Vad det gäller D2, oavsett årsmodell på V40/V40CC så räcker den definitivt till. Inget för aktiv körning om man gillar att varva, men annars duger D2 till! :wink:
av abob
#1079451
Tack för alla svar, alltid intressant att höra med folk som har erfarenhet. Jag pendlar ungefär 8 mil om dagen så är väl i sak inte bunden till diesel. Det var mer att utbudet av dom verkar vara betydligt bättre :)
av Kreensk
#1080687
Har bara testat den gamla D2:an och den tycker jag är alldeles för slö. Den nya VEA-motorn ska vara betydligt bättre.
Användarvisningsbild
av Derank
#1080701
skippa gamla D2 ta hellre en T2 el köpp en ny, det lönar sig.

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]