Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matsuken
#1074411
Jag har beställt en V40 CC T4 AWD MY17 med fälgar Genam 16". Tycker att fälgarna ser bra ut i Bygg din bil men skulle vilja se några riktiga bilder på dessa men kan inte hitta en enda bild på nätet... någon?
av HVTH
#1074439
Fälgen är ny för faceliftet MY17, så inga bilar hos kund ännu. Press- och demobilar lär knappast vara utrustade med 16" fälgar så du får vänta glatt tills kundleveranserna börjar innan det poppar upp lite bilder här och där.
av Lövet
#1082641
Bild
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1082726
Jag har sett dessa hos handlare. De verkar få hem amazonblåa V40 med dessa fälgar, de ser mest pluttiga ut.
Fälgutbudet (utseende) har inte blivit bättre till MY17 direkt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1082744
W.A.P.E. skrev:Jag har sett dessa hos handlare. De verkar få hem amazonblåa V40 med dessa fälgar, de ser mest pluttiga ut.
Fälgutbudet (utseende) har inte blivit bättre till MY17 direkt.
Jodå, jag gillar Polestarfälgen på 19" :-)-)
av matsuken
#1082883
Fälgen i sig tycker jag också är snygg, är mest orolig för som wape säger att de kommer se pluttiga ut :???: 18" is the new 16"....

Jag inväntar lite mer bilder och hoppas att det ser bra ut.
Användarvisningsbild
av drawman
#1083404
En granne till mig har precis fått sin nya V40 CC MY17 (svart) med dessa "Genam" fälgar.. Ser inte klokt ut! Precis som StefanN skriver så ser det ut som om de kommer från en skottkärra... :roll: Visst min svarta V40 CC MY16 (också svart) med "BOR" 19" fälgarna bredvid ser lite tuffare ut.. :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
#1083425
Klart det ser roligare ut med 19":are än 16":are. Men fälgdesignen gör mycket för hur fälgen upplevs, vissa fälgar ser mindre ut än andra även om de håller samma storlek.

Jag kör 16" Gemius på min V40CC, dels för ljudnivån (högre profil och smalare däck), men även för bränsleförbrukning (smalare däck) och däckkostnaden (kör 4kmil om året).

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]