Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OLW
#1067284
Hej!

Helt ny på forumet. Hittade hit i jakten på information om den V40 D3 -13 som jag tänkte köpa.

Jag skall ha bilen främst för att pendla mina 4 mil (enkel väg) till jobbet varje dag. Det blir nog iofs också rätt många turer till Uppsala som ligger 10 mil bort då tjejen pluggar där.

Det jag först och främst undrar är vad man skall leta efter när man tittar på dessa bilar. Finns det några typiska fel på dom förutom att vissa verkar drabbas av vindbrus vad jag förstått?

Jag siktar på automat och lite lullull. Har siktat in mig på en bil som är momentum men verkar ha mer utrustning enligt annonsen. Kan man någonstans gå in och kontrollera vad bilen har för utrustning. Kan man någonstans se om vad som ingick i t.ex. momentur 2013?

Det var dom första frågorna. Kommer säkert flera under tiden som mina tankar och funderingar kommer.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1067288
Inte en R-Design?
Om bilen står hos en Volvohandlare tar dom enkelt fram och skriver ut vad bilen har för utrustning.
av OLW
#1067293
Nej jag har inte tittat på någon R-design. Den står tyvärr inte hos någon Volvohandlare.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1067373
Bara ta med regnummer till en Volvohandlare så skriver de ut!

D3 Automat drar lite för mkt jämfört med manuell, men är en trevlig setup.
Backspegelmotor för infällning har vi fått byta, dörrar fryser fast på vintern. Äter däck.
Trivs mkt bra med bilen i övrigt.
XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]

Det som hände tidigare står beskrivet […]