Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1198066
Perra83 skrev:Klassiskt Volvoskrammel. Ja åkte omkring i över ett år med ett par 50 öringar mellan instrumentbrädans överdel på min 854 Turbo, det var år 2004 :wink:
Rev ut allt från framstolarna och bakåt tills ja hittade ett klapprande ljud i skarven mellan baksätets ryggstöd. Någon tyst Volvo har jag aldrig haft eller åkt i.
Därför jag sålde min Volvo,lessnade på allt skrammel
#1198225
snepo skrev:
Perra83 skrev:Klassiskt Volvoskrammel. Ja åkte omkring i över ett år med ett par 50 öringar mellan instrumentbrädans överdel på min 854 Turbo, det var år 2004 :wink:
Rev ut allt från framstolarna och bakåt tills ja hittade ett klapprande ljud i skarven mellan baksätets ryggstöd. Någon tyst Volvo har jag aldrig haft eller åkt i.
Därför jag sålde min Volvo,lessnade på allt skrammel
Jag är snart beredd på att ställa mig i denna skara.. :cry:
#1289477
capac525 skrev:Någon som fixade jävelskapet?
Håller på att gå i väggen pga detta.
Har lämnat in det 3 ggr nu men de kunde inte lösa det.
Och ja, det låter bakom hastighetsmätaren NÅGONSTANS!
Har samma sak. Fast mitt hörs bara när bilen är kall. Försvinner när man kört en bit och det är ännu mer irriterande för teknikerna lyckas aldrig hitta något.
#1289499
Vet inte om jag kan hjälpa då jag har en v60 men borde vara liknande byggda. Jag hade ett skrammel som kom och gick någonstans bakom hastighetsmätaren som jag uppfattade det. La en del energi på frågan och efter mycket om och men hittade jag en skarvkontakt som kunde vibrera mot en metallkonsol framför ratten. Satte fast den med butyltejp och skramlet försvann. Är det samma konstruktion så dra ratten bakåt. Då finns det två spår under framför ratten där man med lite god vilja kan få in handen, lirka in handen i den vänstra springan och se om ni hittar en sladd och en kontakt på den. På min vibrerade den mot konsolen för rattjusteringen. Satte fast med butyltejp åt vänster så den inte följer med när man justerar ratten. Sen dess varit tyst. Har ingen V40 så jag kan inte se om det ser lika ut men kanske värt en koll för er.
#1290393
Glömde posta men lyckades fixa min. Det som skramlade var inte i instrumentpanelen trots det lät så. I mitt fall var det säkerhetskroken framför vindrutan som håller nere motorhuven vid eventuell aktivering av pedestrian airbag. Lösning: tejpa runt kroken så att metall inte slår mot metall.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]