Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#952850
Hej inferno! När jag valde att köpa min V40. Var jag inne på att köpa en beg bmw, volvo eller audi runt 200k. Men efter att jag räknat fram och tillbaka på servicar, slitage som redan hade skett på de bilar (rullat ca 6k mil) däck byten, vinterdäck tillägg osv.

Så slutade det med att jag knappt kommer förlora några 10k över 3år sett. Men då fick jag också med service avtal och fri försäkring 3år, 3 fria servicar. Sen har jag inget lån på bilen som tickar ränta osv.

Men så tänkte jag. Men att det skulle sluta med en maxxad v40 d4 rdesign var inte tanken från början. Men är nöjd med bilen 700 mil senare!

Kanske kan hjälpa dig på ditt val lite?

Sanningen är. Pengar kommer alltid igen. Man skall göra det man mår bra av!
#952870
Ska du behålla bilen ett tag är det skitsamma om den är uttagen 2012 eller 2013. Finns inga direkta uppdateringar mellan de modellåren. Ska du sälja den väldigt snart blir ju åldersskillnaden större procentuellt så den kommer tappa lite mer värde. Du borde kunna pruta 5000 ungefär. Jag hade lätt gett nån tiotusing extra för ljus inredning och panorama. Provkör du en bil med mörk och plåttak och en med ljus och panorama känns den sistnämnda dubbelt så stor invändigt. Den mörka inredningen är kanske lite "sportigare" men gör att bilen känns sjukt trång och det ser mycket mindre påkostat ut.

Weak har helt rätt. Du kommer vara nöjd med besparingen på 20k första dagen, de övriga x hundra eller tusen dagarna du kör bilen kommer du gå och muttra för dig själv att det var lite snyggare med ljus inredning ändå.
#952876
Summum är ju alltid Summum, men, nu när det är så nära nya D2 motorn hade jag nog tittat på nytt. Ocean Race kampanjen är ju förmodligen kvar.
#953001
Weak skrev:Låter som ett riktigt bra köp! Grattis till en grym bil ;)
Min bror tycker det är för dyrt, ni som kan, låter det dyrt? Under 2000 mil, panorama, uttagen maj - 14, navi keyless etc.. Känns som ett ok köp?

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]