Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Weak
#941697
Hejsan Volovälskare!

Har tänkt köpa till luftriktare nu till sommaren. Förutsätter att det går nu i efterhand?

Så nu till min fråga. Någon som vet var man kan köpa det? Pris?
Hur installeras dem? Limmas dem fast?

Mvh Predrag
Användarvisningsbild
av Perra83
#941721
Finns det original så köp B-stolpar och kanaler från skroten. Finns det inte original får det nog inte plats bakom plasten.
Användarvisningsbild
av crumpets
#941724
Kan du hitta en bild på tillbehöret? Jag förstår inte vad du syftar på för nåt ens.
Användarvisningsbild
av SvenB
#941742
Möjligtvis är han ute efter de friskluftutsläpp som finns på B-stolpen på bl.a. V70N.
av Weak
#941867
Bild

Det jag menar är den extra plasten där nere på båda sidorna om bakhjulet. På volvos bygg din egen bil sida. Så kallades de luftriktare bak..

Mvh Predrag
Användarvisningsbild
av Micce1980
#941879
Hehe trodde med det var luftriktarna i b-stolpen. Bättre att vara övertydlig, kanske bifoga en bild och ringa in tillbehöret eller så.

Misstänker att du syftar på vad de tydligen med kallar för Deflektor.

Kolla här, http://accessories.volvocars.com/sv-se --> välj bil din bil, årsmodell --> här kan du nu klicka runt bland diverse tillbehör, i ditt fall exteriör styling, allmän beskrivning --> deflektor --> För mer detaljerad information, se Exteriör styling kit, där finn sdessutom monteringsbeskrivning.

Alltså, när man undrar något om tillbehör har ofta http://accessories.volvocars.com/sv-se svaret.
av Weak
#942396
Tack för hjälpen Micce1980!

Någon som har koll på vad ett deflector fram/bak kitt kan kosta ungefär?

Finns det någonstans man kan hitta prisuppgifter?

tack för all hjälp, mvh Predrag

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]