Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jockek
hej!
Beställde idag ny andrabil, en V40 your edition D2 med lite extra skoj. Byggs prel v20 så innan midsommar borde han väl landa hemma.
Bluetooth var tydligen standard för MY15, annars visste inte säljaren om några nyheter. Nån som har större öron än mej och har hört något!?

Hälsn Jocke
Ny fyrcylindrig T5 motor och ocean race & D4 vea, och växelpaddlar m.m annars är det väl inte så mycket nytt. :)
Kanske inte en kul nyhet.
Men är jag blind?, för jag hittar inte laminerade rutor som tillval längre.
De finns inte heller med när man bygger bilen.(saknas även på volvobils prislista)
Är det någon som har en länk till en prislista för MY15? Den jag hittar hos Volvo Cars är från mars och gäller MY14.

Byggbil-funktionen verkar uppdaterad, men den vågar jag inte lita på. Basbilarna är dyrare än Kinetic ... :roll:
Prislistan är oförändrad enl Bilia. Your edition med kinetic och värmare är billigare än basbil, även My15.

Bygg din bil-funktionen på hemsidan ska vara uppdaterad, men oklart om det gäller samtliga modeller. Funktionen har ju legat nere av och till i några dagar så de jobbar väl förhoppningsvis på saken.
Synd om laminerade rutor är borta. De gör märkbar skillnad på ljudnivån i höga farter, bättre inbrottsskydd och mindre värmeinstrålning... inte dyrare heller till skillnad från Audis fr 14500...
Laminerade rutor har aldrig funnits till nya V40 samt V40 CC.
Ville ha det på min förra men fanns ej att få enligt säljaren och fabriken :wink:

Länken från Upplands motor stämmer inte. Det va av den sidan jag ringde min säljare och påstod att det fanns visst! Men han kontaktade då i sin tur fabriken och bekräftade det inte gick att få till V40.

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]

Sommarvaxning av pärlan. IMG_0598.jpeg […]