Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ricopet skrev:
Nu status 2 och ändrad leverans enl minvolvo till v38
Hoppas de kan skynda på lite...
Pratat med ÅF, och bilen är planerad att lämna fabriken i Gent den 9 september. Leverans vecka 38.
Möjligen kunde leverans ske lite tidigare men inte säkert.

Tycker att 22 dagar för att skruva ihop bilen känns som ganska lång tid.
Enl andra diskussioner på forumet verkar det ta ca 17-20 dagar från att status 2 uppkommer tills leverans till slutkund skett.
Det skulle i såfall snarare innebära leverans kring den 9 september istället...(Alltså vecka 36/tidigt vecka 37)
Beställd v 26, leverans v 40
Har beställt en bil med tanke på att jag pendlar till jobbet 320km/dag, så det blir ca 6000 mil om året. Prioritet på bränsleförbrukning, inte för dyr och med en passande utrustning för den dagliga körningen.

Ice vit
Svart inredn Linné Charcoal
Panelinl Centercourt
D2 94g Momentum
Driver Support
Bagagerumspaket
Intropaket
High Perf Multimedia 7"
Homelink
Innerbakspegel autavbl kompass (kompassbackspegeln krävdes för Homlinken)
Reglerbart främre armstöd
VOC parkvärm/fjärrstart
RTI förberedd
Stänkskydd

Pris 287 670:-

Fattar inte vad jag gjorde då jag missade Teknikpaketet ffa Keyless drive !!! Men det blev en hel del byggande av bilar innan jag bestämde mig så det var lite förvirring.
Ser mest i fram emot den adaptiva farthållaren
Spännande att beställa en bil man aldrig sett. Gäller att ha förtroende för Volvo.
I dag skall jag till åf och provköra en demo. Får hoppas förväntningarna infrias.
ornet skrev:Beställd v 26, leverans v 40

Spännande att beställa en bil man aldrig sett. Gäller att ha förtroende för Volvo.
I dag skall jag till åf och provköra en demo. Får hoppas förväntningarna infrias.
Jag kan nästan garantera dig att dina förväntningar infrias, om inte överträffas... :D
Senast redigerad av 1 Mawa71, redigerad totalt 0 gånger.
Mawa71 skrev:
ornet skrev:Beställd v 26, leverans v 40

Jag kan nästan garantera dig att dina förnäntningar infrias, om inte överträffas... :D
Instämmer!! Detta är en av världens bästa bilar.
Här händer det saker ser jag.
Min bil står fortfarande kvar på steg7 och leverans V36.
På måndag är min säljare tillbaka från semestern så då får han ta reda på mer om inte bilen har kommit då.
Steg 7 står ju som genomfört steg så när bilen har kommit till handlaren så hoppar den
till steg 8. Så har jag fattat det som.
Men visst är man som ett litet barn.... :wink: Jag tror aldrig jag har sett så många inlägg om
just detta, att man väntar på leverans av bilen. Volvo har verkligen byggt en grymt bra o läcker bil.
Man vill bara HA DEN!!!
Ante2 skrev:Här händer det saker ser jag.
Min bil står fortfarande kvar på steg7 och leverans V36.
På måndag är min säljare tillbaka från semestern så då får han ta reda på mer om inte bilen har kommit då.
Steg 7 står ju som genomfört steg så när bilen har kommit till handlaren så hoppar den
till steg 8. Så har jag fattat det som.
Men visst är man som ett litet barn.... :wink: Jag tror aldrig jag har sett så många inlägg om
just detta, att man väntar på leverans av bilen. Volvo har verkligen byggt en grymt bra o läcker bil.
Man vill bara HA DEN!!!
Ja dom har sannerligen lyckats mycket mycket bra med denna bil.
Min står fortfarande på steg 7, beräknad leverans V.35
Blir ju galen! Vill Ha NU! haha :P
Inte för att vara den som är den, men vår bil kom idag.... OMG så snygg den är!!!
Steg 8 går man in på när bilen går från tillverkaren till bilhandlaren. Vår lämnade Gent igår och idag har vi tittat på den hos handlaren. 8)
Nu är min på väg till ÅF. Whoo hoo!!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 43

Mycket riktigt. Batteriet satt bakom handskfacket.[…]

Hur kan du ha rätt? IMG_3854.jpeg

säkert bra bil och komfort osv, men det som t[…]

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]