Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoV402015
#1543219
Hej
Min V40 från 2015 håller på avkoda pin kod med detta program. Håller på i evigheter.
Men ett problem jag ser är att funktionen jag vill åt, den enda, att aktivera navigation så behövs PRO version av vdash står det.
Men enligt supporten ska i detta behövas men a kodning av CEM PIN behövs.
Nån som testat aktivera navigation med vdash?
Användarvisningsbild
av Derank
#1543223
Ja, det ska gå att aktivera NAV med VDASH LITE, Pro har då aldrig tidigare behövts, men det var några år sedan jag använde det så det kanske är ändrat idag. Jag körde med SMOK då jag avkodade pinkoden, tog ca 4timmar, vet ej hur lång tid det brukar ta med VDASH
av VolvoV402015
#1543225
Tack. Bara vänta då. Medan den a kodar och jag är på nav sidan i vdash så står texten att det behövs PRO version. Skumt men få se när den väl a kodar vad som händer
Bilagor
20230603_145115 (1).jpg
20230603_145115 (1).jpg (1000.37 KiB) Visad 2372 gånger
Användarvisningsbild
av Derank
#1543247
Ja, krävs det pro så blir det nog samma kostnad och köpa från Volvo ÅF, Pro kostar 500Euro för ett år.
av VolvoV402015
#1543254
Ja det va ju löjligt. Dom själva säger det ska funka. Då se om dom svara på mitt mail.
Gå inte göra nåt med vdash utan pro versionen.
Gick runt och kollade på olika delar på car settings men nej inget går göra.
Ja det är ju alldeles för dyrt betala dom 500 euro för aktivera nav.
Svinpris av Volvo också för en gps i bilen dom vill ha 8500 när jag fråga sist. En mycket mer avancerad lös gps kostar 1500. Undrar när Volvo själva förstår deras överpris. Hade bara varit praktiskt om det funkat slippa ha en lös gps i bilen.

Återkommer om de ger nåt svar från vdash
Användarvisningsbild
av Funk
#1543259
När jag gjorde det på frugan V40 så avkodade man bilen och köpte sedan till funktion efter funktion vid behov. Jag har för mig att bara navi kostade typ en tusing..
Avkodningen för mig tog över 8 timmar... men lär vara beroende på internetuppkopplingen stabilitet/fart..

/Thomas
av VolvoV402015
#1543262
Min avkodning tog 14 timmar trots snabbt internet, 500 mb fiber.
Kan inte göra nåt i car configuration gpr leta efter nåt köpa heller. Verkar skumt.
Version 2 av vdash står det i min när jag kör den vilken har ni?

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]