Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Haflakoleka
#1529268
Hej!
Har problem med min V40 T3:a och börjar få slut på idéer.
Det började med att bilen började gå lite oroligt på tomgång, pendla mellan ca 800,1300 varv. ¨
Sen började bilen dö efter ca 1,2 minuter på tomgång. Har också fått felkod på bilen

(P008792 - Fuel Rail/ System Pressure Too Low.)

Tycker väl ändå bilen kör "normal" ,har inte upplevt den som seg eller trög eller svårstartad.
Även om bilen dött på tomgång, så startar den alltid som vanligt efteråt.
Dock så har den varit på verkstaden nu sedan 27 december. Fått hem den efter att dem bytt lite olika grejer och påstått att problemet ska vara fixat.

Det som hände den 27 december, var att bilen inte startade helt plötsligt, fick bogserat den till verkstaden där dem såg att styrenheten till bränsle systemet var helt död.
Dem bytte den men dagen efter tände sig motorlampan igen med samma kod, Dem bytte sedan bränsle pumpen men samma där, dagen efter tände sig motorlampan igen.... Att tillägga är att jag redan bytt högtryckspumpen utan resultat.

En annan grej att tillägga, när jag startar bilen så kommer det upp "Startspärr gör ett nytt försök" trotts att bilen startar, har bytt batterierna på båda nycklarna utan att det har blivit bättre. Kan det vara sammanhängande på något sätt?

Någon som skulle kunna veta vad detta kan vara? Tackar för svar.
av Ingoberra
#1553865
Hur gick det är problemet löst? Båda bränslepumpar bytta å fortfarande felkod för lågt bränsletryck? Har en kärra hos mig med samma felkod nämligen.
av vrtnbsy
#1554035
Fick startspärr-meddelandet på min bil med och bytte till nytt batteri, problemet borta.
Det är så mycket elektronik i dessa bilar så att när batteriet börjar bli dåligt så kan det komma alla möjliga konstiga meddelanden.
OBS, den startade som vanligt innan batteribytet med.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]