Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av aanton
#1255790
Grattis! Kul att du slog till! :-)

Jag får fortsätta leta, ang fälgarna i länken ovan så har jag spyder 17” på sommardäcken och för de andra ville de ha 6500 kr, vilket jag ansåg vara saftigt!
#1255797
aanton skrev: tis 19 jun 2018, 21:32 Grattis! Kul att du slog till! :-)

Jag får fortsätta leta, ang fälgarna i länken ovan så har jag spyder 17” på sommardäcken och för de andra ville de ha 6500 kr, vilket jag ansåg vara saftigt!
Beroende på vad du har för motor kan du gå ner till 15".
Inte lika snyggt med 15" som 16"-17" kanske, men billigare.
http://www.bildelsbasen.se/36-W993542.html
Användarvisningsbild
av aanton
#1255811
Sitter inne på en D2, en vit classic.
Har för tillfället ett par 16” vinter som följde med vid bilköp, så tanken är väl att hitta ett par 17”.

Ingen panik ännu, men bra att hålla ögonen öppna! Tips mottaget tacksamt.
:-)
#1257271
Lite återkoppling om hjulen som jag köpte (tack igen för tipset!).

Hjulen kom nästa dag från Jönköpings Bildemontering och det i utmärkt skick. De gick inte ner i brevlådan men Posten erbjöd hemleverans med lastbil. Valde i stället att hämta dem på deras distributionscentral på Ringön där de skulle finnas, så de inte skulle få en chans att komma bort. Tur var väl det för när jag hämtade däcken så var postkillen förbryllad över att han hade en annan leveransadress än min i ”systemet”!

Intressant nog ville Fortos först inte acceptera fakturabetalning eftersom jag inte hade någon V40 registrerad på mig eller min adress. Lite irriterande först, men vi löste det enkelt per telefon, och egentligen en bra sorts koll för att undvika bedrägerier, som ju i slutänden kostar även för oss kunder.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]