Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Racetrack
#1246518
Nu är Bygg din Volvo uppdaterad. Ingen Classic, men så nära man kan komma...
Bara D3 eller T3 som R-Design eller Cross Country.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1246625
Riktigt bra pris. Byggde med samma komponenter som för en månad sen och det är nog en sänkning med 50.000 med alla teknikstöd med mera. (Jag har aldrig brytt mig om stylingen utan väljer fullutrustad teknik istället)
Användarvisningsbild
av Snowie
#1247208
Riktigt trevligt pris på den numera :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av OceanRacer
#1311550
Malmstroem skrev: sön 11 mar 2018, 14:24 Jag har funderat lite på en Mustang. Den går enligt uppgift från 4.496 kronor till 20.956 kronor.

Det lär inte säljas speciellt många nya Mustanger i Sverige efter 1 juli.
Det är inte klokt egentligen.
Tror regeringen i Sverige att medborgarna har överflöd av pengar?
Det svänger hit och dit, skatter hittas på, höjs, trängselskatt och förbud mot dieselbilar i större städer.

På 90-talet skulle alla köra diesel för bensin är dålig för miljön. Sen ska man inte köra diesel för det är dåligt för miljön. Då ska man köpa bensinbil, sen är det också dåligt för miljön, då ska alla köpa elbilar med svindyra lithium batterier, lithium som kommer ta slut inom 100 år, och då påbörjas en häxjakt på diesel.
Nu ska man chockhöja bilskatten under 3 år... En bensinbil med en fjuttig 1.4L och 70 hästar har en fin årsskatt på runt 5.000 sek.

Vem har råd att följa regeringens snabba vändningar? Inte 85% av Sveriges befolkning iaf....känns det som. :-(
Användarvisningsbild
av SebSE
#1311574
OceanRacer skrev: mån 15 apr 2019, 09:25 Vem har råd att följa regeringens snabba vändningar? Inte 85% av Sveriges befolkning iaf....känns det som. :-(
Eftersom folk gnäller på forum istället för att göra som i Frankrike och demonstrera så kan nog regeringen tryggt göra vad fan de vill :-D

Om du vill ändra något. Engagera dig.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1311607
OceanRacer skrev: mån 15 apr 2019, 12:03 Jag gör som alla andra i Sverige, knyter näven.... Och stoppar den i fickan.
Och går med i en facebokgrupp "that will show them" :D

jag skrattar mest för jag är precis likadan.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1311613
Det är "problemet" (beroende på hur man ser det) med Sverige:
Man skriker i garderoben och knyter näven i fickan istället för att på ett fysiskt (men inte aggressivt) sätt visa sitt missnöje...

Det kommer fortsätta med omsvängningar även i frågor som avhandlas i detta forumet.
Att komma överens om ett blocköverskridande beslut är ingen garanti, det kan när som helst upphävas.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]