Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1238624
Jag gillar navin som sitter originalmonterad i bilen, skulle inte välja bort den.
Senaste riktigt långa körningen med min bil och inprogrammerad destination var t/r till Spanien. Skärmen är dessutom större än på telefonen.
Den gjorde sitt jobb till 100%, det var mer en miss från mig som orsakade en omväg i Frankrike... :roll:
Med tillägget RTTI ser man ju dessutom trafikflödet, typ som i Google. Borde vara samma i V40...
av KeeM
#1238632
Jag var in i bygg din volvo och så ploppade det upp en chat. Så jag passade på att fråga om v40 och classic. De bekräftade att man inte kan beställa specialbyggda v40. Men att det "bör" komma en classic. Brukar de ha beställningsstopp innan Classic?
av KeeM
#1238634
Jag har en annan fråga. Med Klimatpaket VOC och en bensin bil. Fungerar parkeringsvärmaren på samma sätt som på vår D2 V70? Som vi kan starta via telefonens app.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1238642
KeeM skrev:Jag var in i bygg din volvo och så ploppade det upp en chat. Så jag passade på att fråga om v40 och classic. De bekräftade att man inte kan beställa specialbyggda v40. Men att det "bör" komma en classic. Brukar de ha beställningsstopp innan Classic?
Ja om modellårets bilar är "slut" så kan det bli ett litet glapp innan nästa årsmodell,
Frågan är om Classic blir nåt bättre än vad V60 blev.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1238643
KeeM skrev:Jag har en annan fråga. Med Klimatpaket VOC och en bensin bil. Fungerar parkeringsvärmaren på samma sätt som på vår D2 V70? Som vi kan starta via telefonens app.
Ja
av JE Jr
#1238736
MartinS skrev:Backkamera och eluppvärmd framruta är självklara val för mig.
Just eluppvärmd framruta är lite av en vattendelare om man gillar det och inte tycker trådarna irriterar, eller som jag, störs av det. Jag skulle inte välja elruta faktiskt. Om du funderar på det så försök låna en bil och kör lite innan, gärna i fuktig väderlek och mörker.
av KeeM
#1238769
W.A.P.E. skrev:
KeeM skrev:Jag var in i bygg din volvo och så ploppade det upp en chat. Så jag passade på att fråga om v40 och classic. De bekräftade att man inte kan beställa specialbyggda v40. Men att det "bör" komma en classic. Brukar de ha beställningsstopp innan Classic?
Ja om modellårets bilar är "slut" så kan det bli ett litet glapp innan nästa årsmodell,
Frågan är om Classic blir nåt bättre än vad V60 blev.
"Brukar" classic bli bättre än modellåret innan?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1238774
KeeM skrev:
W.A.P.E. skrev:
KeeM skrev:Jag var in i bygg din volvo och så ploppade det upp en chat. Så jag passade på att fråga om v40 och classic. De bekräftade att man inte kan beställa specialbyggda v40. Men att det "bör" komma en classic. Brukar de ha beställningsstopp innan Classic?
Ja om modellårets bilar är "slut" så kan det bli ett litet glapp innan nästa årsmodell,
Frågan är om Classic blir nåt bättre än vad V60 blev.
"Brukar" classic bli bättre än modellåret innan?
Ja generellt, de stora bilarna blev det men de är absolut inte fullmatade med utrustning längre och börjar på Kinetic-nivå. V60 floppade som Classic som nån skrev.
Ofta innebär det en minskning av motorer, utrustning och tillbehör samt omgjorda paket.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1238799
W.A.P.E. skrev:Ja generellt, de stora bilarna blev det men de är absolut inte fullmatade med utrustning längre och börjar på Kinetic-nivå. V60 floppade som Classic som nån skrev.
Ofta innebär det en minskning av motorer, utrustning och tillbehör samt omgjorda paket.
Jag vill även påpeka att det inte alls är lika säkert det blir "bättre" deal med modellpaket med Volvos äldre bilar.
När jag köpte min var säljaren lite överdrivet tydlig med värdeminskning. Sen visade det sig istället att Volvo höjde priserna på en hel del ingående delar samt paket nästkommande år.

Eftersom Volvo vill gå mot att vara premiummärke tror jag att andelen "bra tillfällen" kommer minska.
Tyvärr. Då jag gärna hade köpt nytt om 3-4 år igen :)
av KeeM
#1239072
Vad tror vi om Diesel? V40 och CC verkar ha Euro 6. Är det dumt att köpa en sån nu när de pratar om miljözoner?

Hittade en demobil som gått 880 mil med samma tillval fast intellisafe assist. Samt R-design istället. och en D3 för 290k. Jag är lite kluven om det är bättre att köpa en ny eller en begagnad med större motor även fast det är Diesel.

Hur hade ni resonerat?
Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]